הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

הסעות נכים ברגבה

* ההסעות הן לקבוצות החל מ-16 אנשים – לא לבודדים *

בשנים האחרונות עלתה המודעות הכללית לגבי נגישות עבור אנשים נכים ומוגבלים, ואנו יכולים לראות שהתנאים עבורם השתפרו כמעט בכל היבט. מגמה זו אינה פסחה גם על תחום ההסעות, ואנו יכולים למצוא חברות רבות המציעות שירותי הסעות נכים ברגבה. רכבים להסעת נכים צריכים לעמוד במספר קריטריונים, ועליהם נפרט במאמר זה.

 

עליית המודעות כלפי אוכלוסיית הנכים

יחד עם עליית המודעות לנגישות מתקנים ומקומות עבור אנשים נכים, אנו רואים יותר ויותר פרסומים בנושא. לצערנו אין הדבר תמיד היה כך, וטרם עליית המודעות – הנכים הרגישו "שקופים", וההתייחסות אליהם הייתה לעתים מבישה – לא פחות. כבר היו מקרים שבהם נהגי אוטובוס העדיפו לחלוף באדישות על פני תחנה שבה המתין אדם נכה, במטרה לחסוך את תפעול הרמפה שאורך מספר רגעים בודדים עבור הנהג. בשנים האחרונות – ניתן לומר בביטחון שהמצב השתפר משמעותית, ואנו יכולים לראות שילוט מסודר בכל מקום, רמפות נגישות, שירותים מאובזרים עבור נכים ועוד.

 

מתי נחפש הסעות נכים ברגבה?

רוב אוכלוסיית האנשים שאינם נכים, מתקשה להבין כיצד מתנהלים חייו של אדם נכה. לפעמים מדובר באנשים שנולדו באופן זה, ולעתים מדובר באנשים שניהלו אורח חיים פעיל במיוחד – מה שהופך את חייהם לאחר הפציעה לקשים במיוחד מבחינה נפשית. לכן, מגמת הנגישות היא חשובה במיוחד עבור הנכים – כיוון שהיא מאפשרת להם לנצל את חייהם, לבקר במקומות שונים, ולראות עולם במקום לשבת כל היום בבית. באילו מצבים נוכל להיעזר בהסעות נכים ברגבה?

 

הסעות למוסד לימודי

במצב שבו הכנה הוא סטודנט או תלמיד הלומד במוסד לימודי כלשהו, הוא יזדקק להסעות נגישות על מנת להגיע ללימודים מדי יום ביומו. אמנם אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית, אך הדבר כרוך בטרטור רציני וחוסר נעימות. מסיבה זו, נכים רבים מעדיפים להשתמש בהסעות מיוחדות לנכים.

 

הסעות למוסד רפואי

לעתים אנשים נכים נדרשים להגיע אל המוסד הרפואי לצורך בדיקות, שלא יכולות להתבצע בביתם הפרטי. גם במצבים אלו – יש תועלת רבה להסעות נגישות.

 

טיולים מיוחדים

ישנם ארגונים שדואגים לטיולים עבור אנשים נכים, ומנהלים אותם במסלולים ואתרים המותאמים לכך. כאמור, יחד עם עליית המודעות לנגישות – ניתן למצוא יותר ויותר מקומות המותאמים לביקור אנשים נכים, ודבר זה מאפשר להם לחוות ולגוון את חייהם.

 

מה מייחד הסעות נכים ברגבה?

רכב המיועד להסיע אנשים נכים, צריך לעמוד במספר קריטריונים ולהכיל ציוד מסוים. אילו אלמנטים נוכל למצוא ברכב המיועד להסעת נכים?

 

מעלון לכיסא גלגלים

מעלון הוא מעין מעלית חשמלית, המאפשרת העלאה בטוחה של כיסא הגלגלים יחד עם האדם הישוב עליו – אל תוך הרכב. המעלון יותקן באחורי הרכב או בצידו, ועל גבי הרכב יופיע שילוט המסמן את נוכחות המעלון, כך שאנשים לא יחנו בצמוד אליו.

 

פתח רחב ומקום מרווח

מכיוון שכיסא הגלגלים צריך להיכנס בנוחות אל תוך הרכב, הדבר מצריך פתח רחב במיוחד – שלרוב מורכב משתי דלתות גדולות הממוקמות באחורי הרכב, או דלת הזזה גדולה בצידו של הרכב. כמו כן, הרכב צריך להיות מרווח במיוחד בחלקו הפנימי, על מנת לאפשר לכיסא הגלגלים לשהות בו בצורה נוחה.

 

חגורות בטיחות מיוחדות

בוודאי ניתן להבין, שאדם היושב על כיסא גלגלים בתוך רכב – זקוק גם לחגורות בטיחות מיוחדות. רכבים נגישים מצוידים בחגורות בטיחות מיוחדות עבור כיסא הגלגלים, ומאפשרים נוחות ובטיחות במהלך הנסיעה.

 

מקומות נוספים למלווים

לרוב, אדם נכה לא מתנייד לבדו, ולכן יש צורך גם במקומות עבור המלווים הנוסעים עמו. לכן, רכבים נגישים צריכים להכיל גם מקומות נסיעה סטנדרטיים עבורם.

 

סוגי רכבים להסעות נכים

כיום, הטכנולוגיה מאפשרת לנו אופציות רבות עבור אנשים נכים, וישנם מספר סוגי רכבים שבאמצעותם הם יכולים להתנייד בין מקומות. חלק מהנכים בוחרים ברכב פרטי ומותאם במיוחד לצרכיהם, אך אחרים דווקא מעדיפים להשתמש בשירותי הסעות. אילו רכבים זמינים עבור הסעות נכים ברגבה?

 

וואןסטיישן

רכב מסוג וואן שהוסב לרכב נגיש – הוא נפוץ במיוחד כשמדובר בהסעות נכים. מדובר ברכב בעל מקום מרווח מאחור, המיועד לכיסא הגלגלים ולמעלית החשמלית המרימה אותו.

 

מיניבוס

רכב מסוג מיניבוס הוא גדול וארוך יותר מהוואן, ומאפשר את הסעת כיסא הגלגלים ועוד מספר מקומות רב יחסית לאנשים מלווים. רכב כזה הוא פתרון נהדר לקבוצה היוצאת לטיול, שאחד מחבריה הוא אדם נכה.

 

אוטובוס

אוטובוסים מונגשים לנכים, מאפשרים הסעת מספר כיסאות גלגלים בצורה נוחה, והם מצוידים ברמפות מיוחדות ובציוד קשירה ייעודי לכיסאות הגלגלים. אוטובוסים כאלו הם נהדרים עבור קבוצות של נכים היוצאים לטיולים, משלחות ספורט ועוד.

 

כיצד נבחר הסעות נכים ברגבה?

כשאנו מחפשים הסעות נכים ברגבה, עומדות כנגד עינינו נוחיותו ובטיחותו של האדם הנכה, ולכן עלינו להתחשב בכמה פרמטרים חשובים:

 

אדיבות

ברוב המקרים, אנשים נכים סבלו בחייהם מספיק קוצר רוח וחוסר סבלנות מצד הסביבה, וכשאנו מחפשים הסעות נכים – חשוב לנו שהם יקבלו את היחס המגיע להם. חשוב שנקפיד לעבוד עם חברה המעסיקה נהגים אדיבים וסבלניים, ורצוי שיהיו אלו נהגים המנוסים בעבודה עם נכים – ומודעים לצרכיהם המיוחדים.

 

מקצועיות

כשאנו מדברים על מקצועיות אצל חברת הסעות, אנו מדברים על עמידה בזמנים, נהיגה בטוחה על הכביש, היכרות עם המסלולים ועוד. לעתים, גם אדם נכה צריך להגיע בזמן למקום מסוים, למשל כשמדובר בתור רפואי, לימודים ועוד. באופן כללי כשאנו עובדים עם חברת הסעות – נרצה שתהיה זו חברה מקצועית, וקל וחומר כשאנו מדברים על הסעות נכים ברגבה!

 

מחיר הוגן

כשאנו עובדים עם חברה איכותית, אין זה אומר שנצטרך לשלם מחיר מופקע – וזה משהו שחשוב לציין. לרוב, חברות מקצועיות מנהלות מחירון מסודר – המאפשר להן למסור הצעת מחיר תוך זמן קצר. במידה ואין לנו חוות דעת ממקור ראשון – תמיד ניתן לבצע סקר שוק זריז בין כמה חברות, ולבחור בזו המציעה לנו מחיר הוגן.

 

מחיר הסעות נכים ברגבה

כאמור, מחירי הסעות נכים דרך חברה מקצועית – אינם אמורים להיות מופקעים. כשאנו מתעניינים לגבי הסעות נכים ברגבה, חשוב שנבין את הפקטורים הקובעים את המחיר הסופי.

 

גודל הרכב

גודל הרכב שנשלח מטעם חברת ההסעות ישפיע ישירות על המחיר, כיוון שהוא דורש הוצאות דלק גדולות יותר ונהג בעל ניסיון רב יותר.

 

מרחק הנסיעה

כמו בכל שירות הסעות אחר, גם כשאנו מדברים על הסעות נכים ברגבה – מרחק הנסיעה ישפיע ישירות על המחיר, מכיוון שהוא מצריך הוצאות דלק גבוהות יותר וזמן רב יותר מצד החברה.

 

זמן השירות

לעתים נזמין שירות הסעות נכים שאורך זמן רב, וזאת מבלי לגמוע קילומטרים בהכרח. זה יכול להתבטא בכך שהנהג ממתין לאדם הנכה בעת שהוא עובר בדיקות רפואיות, או כשנהג ממתין לקבוצה המטיילת באתר כלשהו. במקרים כאלו, למרות שהרכב לא עובר מרחק – הזמן יילקח בחשבון בעת קביעת המחיר הסופי.

לסיכומו של עניין ולשמחתנו, ניתן לומר שהמודעות כלפי אוכלוסיית הנכים עלתה משמעותית בשנים האחרונות, ודבר זה מתבטא גם בתחום הסעות הנכים. ניתן למצוא ברגבה חברות הסעות רבות, המציעות רכבים מאובזרים לטובת הסעות נכים לכל מטרה – בין אם מדובר בעבודה, לימודים, טיולים או ביקור במוסד הרפואי.

מה היה לנו עד עכשיו?