הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איך ניתן להוציא רישיון על אוטובוס?

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים לזנוח את הרכב הפרטי ולנסוע באמצעות שירותי התחבורה הציבורית. הגדילה העצומה בביקוש, הובילה לצורך בידיים עובדות. עד משבר הקורונה היה בארץ מחסור של אלפי נהגי אוטובוס מיומנים. גם היום קיים מחסור כזה, והתחום רק צפוי ללכת ולהתרחב. במאמר זה נפרט כיצד ניתן להיכנס לתחום העיסוק הפורה והמבטיח הזה במספר צעדים.

 

שיפור תנאי הנהגים כאמצעי לשימור עובדים

כל נהג חדש בחברת אוטובוסים מודרנית עומד בפני קשיים משמעותיים בהתנהלות אל מול ציבור הלקוחות. נהג אוטובוס, בשונה מנהג משאית, חייב לעמוד בתקשורת מתמדת עם לקוחותיו, לנהל קופה, לדאוג לסדר, ולנהוג באופן בטוח – כל זה בעת ובעונה אחת. האתגר הגדול, יחד עם הקשיים והמריבות, הובילו נהגים רבים לזנוח את המקצוע ולעבור לתחום אחר. כתוצאה מכך, ובעקבות המחסור העצום בנהגי אוטובוס מיומנים, החל תהליך חשיבה לשם שיפור העבודה בתחום. ראשיתו של תהליך זה הסתמנה בהנהגתו של הרב-קו כאמצעי תשלום יחיד בקווים רבים ברחבי הארץ, מה שפוטר את הנהג מעיסוק בקופה ובהחזרת עודף. השלב הבא, אשר נמצא בעיצומו, הוא הפרדה מלאה בין הנהג לציבור הנוסעים בעזרת קיר מחסום שקוף. קיר זה נועד לאפשר לנהג להתמקד בנסיעה בטוחה, ולמנוע מקרי אלימות. שיפור התנאים יחד עם הביטחון התעסוקתי, הופך הוצאת רישיון לאוטובוס למהלך חכם במיוחד.

 

קבלת תעודה מטעם משרד העבודה והרווחה

כדי להפוך לנהגי אוטובוס, יש לעבור קורס ייעודי, ולאחר מכן לקבל תעודת רישוי מטעם משרד העבודה והרווחה. במהלך הקורס תלמדו את רזי תפעול האוטובוס, את המאפיינים הייחודיים של מבנהו הפנימי, ואת הצרכים העיקריים שלו מבחינת תחזוקה ושימוש שוטף. נהג אוטובוס חייב להיות מיומן ביותר בתמרון הכלי, זאת מאחר ופעמים רבות עליו לעשות זאת תוך חלוקת קשב למתרחש בתוך האוטובוס עצמו. נוסף על כך, הנהיגה באוטובוס אינה דומה לנהיגה ברכב פרטי. כל מהלך אשר תרצו לעשות עם האוטובוס, בין אם מדובר על סיבוב חד מדי, או על בלימה מהירה במקרי חירום, יהיה איטי ומסורבל בהרבה. לכן, כדי לקבל את התעודה, יש צורך בלמידה של כמות משמעותית של חומר עיוני לצד שיעורים מעשיים שיכינו אתכם לעולם האמיתי.

 

עמידה בדרישות הסף של הקורסים השונים

רוב נהגי האוטובוס בישראל נדרשים לשם קבלה לקורס הלימוד להיות בעלי שליטה טובה בעברית. שליטה זו היא חיונית לשם עבודה בארץ וניהול הנוסעים. נוסף על כך, רק אדם אשר גילו מעל 21 יכול לעבוד כנהג. הסיבה לכך היא שמדובר באחריות אדירה על אינספור נוסעים, ומסוכן לתת אותה לאדם אשר לא חווה על בשרו את סכנות הכביש. לבסוף, על התלמיד להיות בעל ותק של לפחות שנתיים עם רישיון. רק עמידה בכלל התנאים הללו תאפשר לכם לגשת ללימודים, לעבור את המבחן ולהתחיל לעבוד.

אוטובוס

מה היה לנו עד עכשיו?