הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

המלצות לסטודנטים בנושא שימוש בתחבורה ציבורית

תקופת הלימודים האקדמיים הופכת את השימוש בתחבורה הציבורית לחלק מרכזי מתוך החיים של סטודנטים רבים. ההסתמכות על התחבורה הציבורית מצריכה היכרות עם האפשרויות שזו מאפשרת לסטודנטים לנהל חיים המשלבים לימודים, עבודה ופנאי. מאמר זה מספק ידע חשוב עבור אוכלוסיית הסטודנטים בנושא שימוש בתחבורה הציבורית במהלך הלימודים האקדמיים. 

 

תחבורה ציבורית והלימודים האקדמיים

עבור רבים מהסטודנטים בישראל, הלימודים האקדמיים הם הזדמנות ראשונה לחיים מחוץ לבית. רבים מהסטודנטים שוכרים דירות בקרבת האוניברסיטה או בעיר הקרובה לה. רוב הסטודנטים בישראל, לפיכך, מסתמכים באופן ניכר על הגעה למוסד האקדמי בו הם לומדים באמצעות אוטובוס. כמו כן, סטודנטים לא מעטים עושים שימוש בכמה אוטובוסים או סוגי תחבורה ציבורית בשביל להגיע למוסד האקדמי וכמו כן ללימודים, לדירה ולצורכי פנאי.

לכן, החשיבות של התחבורה הציבורית בזמן הלימודים האקדמיים היא קריטית עבור הסטודנטים, וניתן למצוא קווי אוטובוסים ורכבות שבאים להקל על הסטודנט להגיע למוסד האקדמי שלו באופן הכי מהיר ויעיל. פיתוח קווים ותחבורה ציבורית עבור הסטודנטים מהווה משימה מרכזית של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שכל הזמן שוקדת על פיתוח עוד ועוד תחבורה ציבורית שתפקידה לסייע לסטודנטים.

תחבורה ציבורית והלימודים האקדמיים 

תכנון מסלול נכון

ההסתמכות על תחבורה ציבורית כדי להגיע ללימודים, לעבודה ולדירה, מצריכה תכנון מראש והכרות עם התחבורה הציבורית הרלוונטית. כמו כן, עקב ההשתנות של עומסי התנועה לאורך היום, כדאי להכיר את התנהגות הנהגים בציר בו קו האוטובוס למוסד האקדמי עובר דרכו.

על מנת להתמודד עם המציאות הדינאמית של התחבורה הציבורית בכלל, וזאת המגיעה למוסדות האקדמיים בפרט, עומדות היום לרשות המשתמשים בתחבורה הציבורית אפליקציות שונות, שמתזמנות את קווי האוטובוס ומאפשרות תכנון מדויק של הגעה וחזרה מהמוסד האקדמי ולמוסד האקדמי.

תכנון מסלול נכון 

הטבות והנחות לסטודנטים

אחד הנושאים החשובים הקשורים לסטודנטים ותחבורה ציבורית בישראל, הוא היכרות עם ההנחות השונות המגיעות לסטודנטים ממש כמו שמחפשים המלצות על כותבי עבודות סמנריוניות. כיום ניתנות על פי חוק לסטודנטים, הנחות משמעותיות לשימוש בתחבורה הציבורית, וכאן ניתן למצוא את המידע הרלוונטי ביותר למימוש הנחות אלו:

 

רב-קו והרשמה כסטודנט

על מנת לממש את ההנחות לסטודנטים בתחבורה הציבורית, יש קודם כל להיות מצויד ברב-קו. רב-קו ניתן לעשות דרך האפליקציות הייעודיות לכך או בעמדות רב-קו הפזורות ברחבי ישראל. על מנת להירשם כסטודנט, יש לגשת לעמדות אלו עם הרב-קו, כרטיס מזהה, תעודת סטודנט ואישור לימודים אקדמיים, ובכך לקבל סטטוס סטודנט ברב-קו. צריך לשים לב כי האישור ניתן לאזור הלימודים אך גם נותן הטבות לשימוש בכלל הארץ.

 

סטודנט רגיל

כאשר לא קונים מינוי סמסטריאלי או שנתי, אז הסטודנט מקבל הנחה של 33%  מהערך הצבור על נסיעות בתחבורה הציבורית החל מערך צבור של 30 ₪ ומעלה.

 

מנוי סטודנטיאלי חופשי סמסטריאלי

אפשרות זאת נותנת הנחה של 45% מהעלות של חופשי-חודשי למשך סמסטר אחד של לימודים ותקופת המבחנים העוקבת, ו-50% הנחה מנסיעות מחוץ לאזור המוסד האקדמי. צריך לשים לב כי יש לחדש לאחר סמסטר.

 

מנוי חופשי שנתי

במינוי שנתי, על הסטודנט לשלם מחצית מהסכום של חופשי-חודשי למשך שנה, שמקנה נסיעה חופשית באזור המוסד האקדמי, ובנוסף תשלום של 50% בנסיעות בכל שאר הארץ.

 

לסיכום

בישראל יש מודעות רבה לכך שסטודנטים עושים שימוש ניכר בתחבורה הציבורית לצורך הגעה ללימודים ומהלימודים, וקווים רבים מוקדשים להגעה למוסדות אקדמיים בכל רחבי ישראל. בנוסף לכך, המדינה מעניקה הנחה משמעותית עבור סטודנטים בשימוש ברב-קו שיכול לחסוך מאות שקלים בשנה ולהקל על העול הכספי בזמן הלימודים.

המלצות לסטודנטים בנושא שימוש בתחבורה ציבורית

מה היה לנו עד עכשיו?