הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

הקמת חברת נסיעות בארה"ב, מה חשוב לדעת?

רפורמת המס של טראמפ גרמה לכך כי ישראלים רבים מעוניינים לפתוח חברה בארצות הברית.

כמובן שהסיבה לכך היא העובדה שפתיחת חברה הפכה לצעד פשוט וקל הרבה יותר מאז הרפורמה, אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת, רגע לפני שחותמים על מסמכים, פותחים חשבון בבנק אמריקאי ונרשמים ברשם החברות.

אז אם יש לכם תוכנית לפתוח חברת נסיעות בארה"ב, כדאי שתמשיכו לקרוא.

 

הקמת חברה בארצות הברית – איך עושים את זה?

לצורך הקמת חברה בארצות הברית, יש לבצע פתיחה ורישום של החברה על ידי המדינה הספציפית אליה נרשמת החברה ולא ברמה הפדרלית, אך החברה חייבת לדווח על הכנסותיה השנתיות ל IRS, שהוא גוף פדרלי.

במקרים מסוימים – גם למדינה בה הוקמה החברה, אם כי כדאי לדעת כי במדינות מסוימות בארה"ב אין מיסוו כלל ולכן הן נחשבות למקלטי מס.

 

בכל מקרה, כאשר מקימים חברת נסיעות, או כל חברה אחרת לצורך העניין, בארצות הברית, חשוב לעשות זאת באופן מסודר ובטוח, להכיר היטב את חוקי המס הפדרליים וכן חוקי המס של המדינה בה מתכננים להקים את החברה.

יתרה מכך, כדאי לבחור היטב את המדינה בה תוקם החברה, כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר לצרכים שלכם.

 

סוגי חברות שאפשר להקים בארצות הברית

קיימים שני סוגים חוקיים של חברות בארה"ב: תאגיד (Corporation), או חברה בע"מ (LLC).

כל אחד מסוגי החברות הוא בעל חבות שונה של דיווח ומיסוי, כמו גם אפשרויות שונות להפחתת שיעורי המס, אפשרות להנפקת מניות ועוד.

 

למה צריך רואה חשבון אמריקאי לפתיחה של חברה בארה"ב

פתיחת חברה בארה"ב היא כאמור פעולה פשוטה למדי שיכולה להתבצע באופן מלא תוך כמה שעות.

יחד עם זאת, חשוב להבין כי הבדלים ניכרים בין חוקי המס במדינות השונות, כמו גם בין סוגי החברות השונות, יכולים להפוך את הפעולה לבעייתית, כאשר מי שמבצע אותה אינו בקיא במיסוי אמריקאי.

רואה חשבון אמריקאי יכול לעזור לכם לבחור את סוג החברה המתאים לכם ביותר, לבחור את המדינה בה כדאי לפתוח את סוג החברה שלכם וכן לסק יעוץ מקצועי אודות תהליכי ההקמה של החברה ביחס לחוקי המיסוי הפדרליים והמקומיים.

יתרה מכך, אדם שמנהל עסקים בארצות הברית, בין אם הוא מחזיק באזרחות כפולה, או באזרחות זרה בלבד, חייב לנהל את ענייני המיסים שלו באופן כפול – מול מדינת המוצא שלו, במקרה שלנו ישראל וכן מול רשויות המס האמריקאיות ועל כן חשוב להקפיד על ניהול תקין, מקצועי ומסודר של הדיווחים לרשויות השונות.

 

לסיכום

הקמה של חברת נסיעות בארה"ב היא אמנם פעולה פשוטה מאוד ברמה הטכנית, אבל כאשר מסתכלים לטווח הארוך, מבינים עד כמה חשוב ניהול מקצועי ואמין של הנושא מול רשויות המס בשתי המדינות. לכן חשוב לעבוד מול רו"ח אמריקאי-ישראלי, שיש לו את הידע והיכולת לנהל את ענייניכם הכספיים בשתי המדינות במקביל ולהימנע מסיכונים מיותרים.

 

מטיילים

מה היה לנו עד עכשיו?