הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

יתרונות התקנת מערכת כיבוי אש במבנים פרטיים ומסחריים

כבר בבית הספר היסודי מלמדים אותנו לא לשחק באש. מדובר באלמנט מסוכן עד מאוד שיכול לגבות מבנים, רכוש ואף חיים אם לא מטפלים בו ברגע שהוא פורץ. כמו בכל מדינה, גם בישראל קיימים חוקים ותקנות שנועדו להתוות התנהלות בטוחה ואחראית במקרה של פריצת שריפה, ובמאמר זה נסביר על היתרונות בהתקנת מערכת כיבוי אש במבנים. 

 

מהם סוגי מערכות האש הקיימות כיום?

ישנן מספר מערכות כיבוי אש מסוגים שונים, כל אחת בעלת תפקיד שונה ופונקציונליות שונה. מה ההבדלים ביניהן?

התקנת מערכת כיבוי אש

ספרינקלרים

מערכת הבנויה מתזי מים המותקנים בתוך המבנה שמזרימה זרם ראשוני אל מוקד השריפה בעוד כוחות ההצלה מוזעקים. הם הדרישה הבסיסית ביותר לרוב סוגי המבנים בארץ. ישנן וריאציות רבות למערכת זו, וייעוץ עם איש מקצוע בתחום יעזור לכם להבין איזו בדיוק תתאים לכם.

 

מערכת כיבוי אש בקצף

מדובר במערכת ספרינקלרים רטובה המשלבת מים וקצף וייעודה הוא כיבוי אש מסיבית ובדרגות גבוהות. מערכות מסוג זה נדרשות באזורים בהם קיים סיכון גבוה לפריצת שריפות, ובאזורי איחסון חומרים דליקים. המערכות הנ״ל צריכות לעמוד בתקן מספר 71568 חלק 4.

 

מערכת כיבוי אש יבשה

מערכת הספרינקלרים היבשה, או בשמה השני Pre Action, הנה מערכת הדומה במבנה שלה למערכת הספרינקלרים ה׳רגילה׳, רק שבמערכת היבשה, המים לא נמצאים בצינורות, אלא במאגר החסום בשסתום. כאשר מערכת החיישנים מזהה התהוות ראשונית של אש, היא מאותת לשסתום להיפתח, והמים זורמים לצינורות ויוצאים החוצה מהמתזים. מערכת זו לא נוטה לפריקה שגויה ולכן מותקנת במקומות רגישים למים כמו במוזיאונים, ארכיבים וספריות.

התקנת מערכת כיבוי אש

מה צריך לעשות בכדי שהמבנה שלנו יעמוד בתקן?

בכדי לקבל אישור כיבוי אש לעסק או למבנה ציבורי, יש לעמוד בתקן הישראלי 1596 שמתווה את הסטנדרט לאילו מערכות צריכות להיות מותקנות במבנה שלכם. מה עוד יש לעשות בכדי שהמבנה יעמוד בתקן?

 

התקנה על ידי גורם מוסמך

החוק מנחה כי רק גורם מוסמך יכול להתקין את המערכות הנ״ל, ורק כשגורם מוסמך מתקין אותן הן עומדות בתקן.

 

התקנת מערכת שיוצרה תחת פיקוח

החוק אומר כי מערכת שעומדת בתקן היא מערכת שיוצרה תחת פיקוח מכון התקנים, כלומר במפעל או בית ייצור שמפוקח על ידי המכון ומקבל את כל האישורים הרלוונטיים ממנו.

 

התאמת המערכת

לכל מבנה ישנה וריאציה שונה כשזה מגיע לאיזו מערכת צריכה להיות בו בדיוק. בכדי לוודא שאתם עומדים בתקן, יש להתייעץ עם מומחה מחברה מקצועית בתחום כמו חברת מנע אש, ולהבין ממנו מה המבנה שלכם צריך בכדי לקבל את כל האישורים.

 

לסיכום

חברת מנע אש כאן עבורכם בכדי לוודא כי המבנה שלכם עומד בכל התקנות הכי מחמירות, שתוכלו לקבל את כל האישורים והטפסים הנחוצים עבור המבנה, והכי חשוב – שאתם והשוהים במבנה שלכם תישארו בטוחים תמיד.

התקנת מערכת כיבוי אש

מה היה לנו עד עכשיו?