הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

האם נהג הסעות ילדים צריך לעבור בדיקות רפואיות נוספות?

רישיון נהיגה לרכב ציבורי

כידוע, נהגי הסעות ילדים נחשבים כנהגים בעלי רישיון נהיגה לרכב ציבורי (שמוסדר בתקנה שמונים וארבע לתקנות התעבורה). על מנת להשיג רישיון מסוג זה, אחת המשוכות שעל הנהגים לעבור היא בדיקות רפואיות שונות.

לא כל הנהגים יהיו מופנים לבדיקות רפואיות נוספות (מלבד אלו שהצהירו עליהן במסמכי הרישיון), אך אלו שכן, יזומנו לבדיקה ע"י מכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) שם יעשו להם בדיקות שונות.

התכלית של הבדיקות הללו הוא למנוע כמה שניתן תאונות דרכים, לכן, מנסים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים למנוע את כניסתם לכביש, בתור נהגי רכב ציבורי, של נהגים שעלולים לייצר סיכונים מסוגים אלו.

בפועל, חלק גדול ממדיניות זו, הלכה למעשה, כוללת שרירותיות וחוסר אחידות שעלולה להתיר לאנשים מסוכנים לעלות על הכביש ולמנוע מנהגים כשירים לחלוטין לנהוג ולהתפרנס בביטחון.

 

הבדיקות הרפואיות הנוספות

ראשית, מבוצעות מיני בדיקות סטנדרטיות, בין היתר בדיקות נוירולוגיות, בדיקות עיניים, אורתופדיות ועוד סוגים של בדיקות פיזיות.

לצד הבדיקות הפיזיות יכולות להיערך בדיקות נפשיות שונות. האבחונים הללו נעשים בעקבות החששות שעולים בעת הגשת הטפסים. למשל כאשר בעברו של אדם ישנו עבר של שימוש בסמים, הוא יעבור אבחונים פסיכולוגים או פסיכיאטרים בעוד שאדם שזומן בשל בעיות אחרות ייבדק אחרת.

במישור זה, נהגי הסעות הילדים, בדומה לשאר הנהגים המבקשים לקבל רישיון נהיגה על רכב ציבורי, נבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים בהתאם לתיק שלהם.

 

האם ניתן להתכונן לבדיקות אלו?

ניתן להתכונן לבדיקות אלו באמצעות הכנה מעמיקה עם עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה, למשל עורך דין תעבורה ערן. עורך הדין בקיא בסוגי הבדיקות השונות שיכולים לדרוש במכון, בהתאם להיכרות שלו עם תיקי עבר ומקרי עבר.

יתרה מזאת, בשל ההיכרות עם ההליכים השונים, יכול עורך הדין לתרגל עם הלקוח סימולציות לקראת הבחינות עצמן במטרה שהלקוח יוכל להיות כמה שיותר מוכן אליהם.

 

מה קורה במידה ונהג נכשל בבדיקות הנוספות?

במידה וקבע המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כי הנהג נכשל זהו איננו הסוף. יכול הנהג להגיש ערר על השגות המכון. בהליכי הגשת הערר מומלץ במיוחד להיעזר בעורך דין שמתמקצע בתחומים הללו. דרוש לבנות טיעון כמה שיותר משכנע ביחס לתמונה הכוללת של המידע.

עורך דיו מנוסה יעשה הכל על מנת שיוכל להוכיח שהלקוח שלו זכאי לקבל את הרישיון הציבורי, זאת מתוך היכרות עם דקויות החוק והנהלים.

 

בדיקות רפואיות בחידוש רישיון הנהיגה

משום שנהגי הסעות ילדים הם נהגים מקצועיים, משמע הם מחויבים לעשות בדיקות רפואיות לקראת חידוש הרישיון החל מגיל שישים.

לבדיקות רפואיות אלו דרוש להגיש תוצאות בדיקה אופטומטריסטית, במידה ונוטל הנהג תרופות מסוימות להגישן וכל מידע רפואי שיכול להיות רלוונטי (לכן דרוש אישור רופא משפחה). בדומה לבדיקות הקודמות, יכול עורך דין לסייע כאשר נדחה מתן הרישיון תחת הסיבה הרפואית.

 

ילד בהסעת ילדים

מה היה לנו עד עכשיו?