הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מתי רוכב האופנוע יקבל פיצוי בתאונת דרכים

תאונות דרכים לאופנוע הן דבר די נפוץ. לצערנו, תאונות הדרכים בישראל קורות מדי יום, ולכן חשוב מאד להכיר את הנושא ולדעת על זכאות לפיצויים. הזכות של פיצויים בתאונות דרכים חשובה מאד ויכולה להקנות לאדם פיצויים בסכומים גבוהים מאד שיכולים לעזור לו בחיים שאחר התאונה, ולעזור לו לקום על הרגליים אחריה.

 

חוק פיצויים לנפגעי פעולות דרכים

המחוקק החליט לפני מספר מה של שנים להפוך את נושא הפיצויים בתאונות דרכים לנושא נפרד לגמרי משאר החוקים הקשורים לפיצויים על נזקי גוף. לשם כך חוקק חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים שהוא מורה הדרך בנושא. החוק ממוען לכל רכב מנועי כך שגם פיצוי בגין תאונת אופנוע מוסדר שם.

 

ביטוח חובה

כל נהג בישראל מחויב לעשות ביטוח חובה. אדם שלא מחזיק ביטוח חובה יכול להיות מואשם בעבירה פלילית. למרות החשיבות של ביטוח החובה ישנם רוכבי אופנוע שלא מחזיקים בביטוח חובה, זאת משום שביטוח חובה לאופנועים הוא יקר מאד. בדרך כלל אלו יהיו רוכבי האופנוע שיהיו בבעיה לאחר תאונה. את פוליסת ביטוח החובה קובות הרשויות ולא חברות הביטוח כך שאין מקום להתמקח על המחיר יש לקבל אותו.

 

מי משלם את הפיצוי לרוכב האופנוע.

הביטוח האישי הוא זה שאמור לשלם לרוכב האופנוע את הפיצויים בגין התאונה. כך שאם עברתם תאונה ויש לכם את ביטוח החובה אין זה משנה אם אתם אשמים ואם לאו, אתם תקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם מבלי שום בעיה.

הדברים מתחילים להסתבך כשאין ביטוח לאדם. כשאין ביטוח לרוכב האופנוע, הוא לא יכול להשתמש בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ועליו להגיש תביעה נזיקית רגילה. בתביעה זו עורך הדין יצטרך להוכיח שהצד השני הוא האשם בתאונה, כלומר, הוא נהג בכביש בצורה מסוכנת ובגללו קרתה התאונה. הליך זה הוא כמובן הרבה יותר מסובך, ומכאן החשיבות של ביטוח חובה לאופנוע.

 

תאונת פגע וברח

אם רוכב האופנוע היה מעורב בתאונת פגע וברח, במידה ויש לו ביטוח הוא יקבל כפי שציינו מקודם את הכסף מהביטוח. במידה ולא, הוא לא יוכל לעבור את ההליך שהסברנו לעיל בבית המשפט, זאת משום שלא יהיה לו את מי לתבוע בהיעדר נהג אשם בצד השני. במקרה זה רוכב האופנוע יהיה בבעיה חמורה. מכל האמור, רצוי מאד להיוועץ בעורך דין במקרה שאין לרוכב האופנוע ביטוח.

לסיכום, הנושא של פיצויים לתאונות דרכים בישראל מוסדר בחוק נפרד שמסביר מתי רוכב האופנוע זכאי לביטוח. ברגע שיש לכם ביטוח חובה, תוכלו לקבל פיצויים מחברת הביטוח מבלי להיכנס לבעיות של הוכחה. במידה ואין לכם ביטוח חובה, רצוי להיוועץ עם עורך דין נזיקי שיעזור לכם למצוא את מי תוכלו לתבוע כדי לקבל פיצויים בגין התאונה שקרתה לכם.

תאונת דרכים

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?