הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איך מתקנים מזגן ברכב?

בישראל, רכב בלי מזגן בקיץ הוא רכב שאנחנו לא יכולים להשתמש בו. רכבים נוטים להתחמם במהירות ובלי מזגן פשוט לא תוכלו להיכנס לתוך הרכב שלכם. דווקא בגלל זה חשוב להבין כיצד מתקנים מזגנים של רכבים כדי שבמקרה שיש לכם תקלה במיזוג הרכב תדעו מיד מה לעשות. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על תיקון מזגנים לרכב. 

 

מזגן ברכב

מיזוג אוויר לרכב הוא אחת המערכות הכי חשובות ברכב. ישנן מספר סיבות לתקלות במערכת הזו, אבל לפני שנדבר עליהן חשוב להבין שהמיזוג ברכב מורכב מארבעה חלקים שונים. החלקים הם מדחס, מעבה, מאייד ומפוח. בדיוק כמו במזגן הביתי, גם המזגן של הרכב לוקח אוויר, הופך אותו לנוזל, מקרר אותו ומוציא אותו לחלל הרכב.

תיקון מזגן לרכב הוא בדרך כלל תיקון של אחד החלקים הללו או יותר, הכל תלוי כמובן בתקלה שלכם. ברגע שיש לכם תקלה במיזוג הרכב, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להבין מה גורם לתקלה.

מזגן ברכב

אבחון התקלה

בתיקון של מזגן ברכב, הדבר החשוב ביותר הוא לאבחן את התקלה. כאמור, המזגן של הרכב מורכב מארבעה חלקים שונים, וכל אחד מהם יכול לגרום להשבתה של המזגן בשל החיונית שלהם לתפעול התקין שלו. עוד לפני שנתקן את המזגן אנחנו צריכים להבין מי החלק שגורם לתקלה, ולפעמים גם יהיה מדובר בכמה חלקים. לאחר האבחון של התקלה נוכל לנקוט דרך יעילה לתקן אותה.

 

תיקון או החלפה

השאלה המרכזית כאשר אנחנו ניגשים לתיקון של חלקים ברכב היא האם לתקן או פשוט להחליף לחלק חדש. במזגנים השאלה הזו גם קיימת, אבל רק אחרי שנאבחן את התקלה נוכל לענות אליה. בדרך כלל, תקלה רק בחלק אחד של המזגן מאפשרת לנו להחליף את החלק הזה או אפילו לתקן אותו, וכך המזגן ימשיך לעבוד במלוא העוצמה. תקלה בכמה חלקים יכולה להוביל להחלפה כוללת.

מזגן ברכב

איפה מתקנים את המזגן

הדבר החשוב ביותר בעת תיקון מזגן של רכב הוא המקום שבו מבצעים את התיקון. כדי למנוע מצב שבו במהלך התיקון המזגן שלכם ניזוק עוד יותר, הקפידו לתקן אותו רק במקום מקצועי. אנשי מקצוע יוכלו לאבחן במהירות את התקלה, וימנעו מצב שבו מחליפים לכם את כל המזגן של הרכב רק בגלל תקלה קטנה. תיקון כזה גם יהיה יעיל יותר, וכמובן שיעלה לכם הרבה פחות כסף מאשר החלפה.

 

לסיכום

יחד עם הגעתו של הקיץ הישראלי אנחנו צריכים לוודא את תקינות המזגן של הרכב. בלי מזגן תקין הרכב שלנו הופך לחסר תועלת במהלך הקיץ. המזגן של הרכב מורכב מארבעה חלקים שונים, כאשר תקלה במזגן נובעת בדרך כלל מתקלה באחד החלקים הללו. במכון מקצועי לתיקון רכבים יוכלו לאבחן היכן בדיוק נמצאת התקלה, ויאפשרו לכם לתקן את המזגן במהירות בלי להחליף אותו.

מזגן ברכב

מה היה לנו עד עכשיו?