הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איך לשנע ציוד מתקדם לחיתוך מדויק של קירות בטון

ככל שהשימוש בבטון הופך לנפוץ יותר בענף הבנייה, כך עולה הביקוש לטכנולוגיות שונות לניסור בטון.

אם בעבר היה נהוג להוריד קירות וגופי בטון שונים באמצעות מנופי אוויר, כיום ישנה מודעות לחסרונות בשיטה זו בשל חוסר הדיוק שלה, ערעור יציבות המבנה הנגרם בעקבותיה וכן הפסולת והאבק הנוצרים בגינה.

לכן השיטה הנפוצה יותר כיום היא ניסור בטון שכן מדובר בשיטה מתקדמת ומדויקת הרבה יותר.

עם זאת, חשוב לדעת כי ניסור בטון דורש ציוד מתקדם הרבה יותר שלעיתים מאתגר לשנע.

 

מה זה ניסור בטון?

ניסור בטון זה ממש כפי שזה נשמע – טכנולוגיה שבה מנסרים בטון כפי שמנסרים עץ. ברור לכולנו שבטון הוא חומר קשה הרבה יותר מעץ ולכן מסור רגיל וודאי לא יספיק למשימה. לכן נדרש ציוד מיוחד לשם עבודה זו – מסור יהלום.

ישנם כל מיני סוגים של מסורי יהלום המתאימים לביצוע עבודות שונות. באופן כללי, יש מספר מאפיינים משותפים למסורי יהלום:

מסור דיסק בציפוי יהלום:

מסורים המיועדים לחיתוך בטון הם מסורי דיסק המסתובבים במהירות רבה ובעלי להב משונן ביותר. הלהב של המסור מצופה בשכבת יהלומים כתושים, דבר המחזק את המסור עוד יותר והופך אות לעוצמתי ומדויק מאוד.

 

מנגנון הזרמת מים:

המהירות והעוצמה וכמובן החיכוך בבטון יוצרים טמפרטורה גבוהה מאוד, וכדי לצנן את הלהב והבטון ולמנוע חימום יתר ישנו מנגנון להזרמת מים. בנוסף, המנגנון להזרמת המים מסייע לשליטה על האבק היוצא מעבודה זו ומסייע לסביבת עבודה נקייה יותר.

 

כיצד משנעים ציוד לניסור בטון?

השינוע תלוי כמובן בציוד בו אנחנו משתמשים. כבר ציינו שלא כל מסורי היהלום זהים, ולעבודות שונות נשתמש במסור שונה. באופן גס, ניתן לחלק את מסורי היהלום לשני סוגים:

מסורי יהלום ידניים:

אלה הם מסורים קטנים יחסית ומשמשים לעבודות פשוטות יחסית ולגופי בטון שאינם מסיביים באופן יחסי. מדובר למעשה במסור נייד שניתן לשאת ביד ולפיכך הוא קטן בגודלו.

 

מסורי יהלום אוטומטיים:

זהו מסור המונח על מסילת מתכת, ו"רץ" באופן אוטומטי על מסלול שתוכנן מראש לפני תחילת עבודתו. מסור יהלום אוטומטי מיועד בעיקר לעבודות מורכבות יותר וכן לניסור גופי בטון גדולים ומסיביים. מטבע הדברים, מסור זה פחות נייד וגדול יותר.

באופן כללי, כאשר מדובר בציוד גדול ומסיבי יהיה צורך בכלי רכב גדול ומסיבי יותר לשינועו – משאית למשל, אך אם המסור קטן יותר לאו דווקא יהיה צורך בזה. כמו כן היות ומדובר בכלים חדים, מומלץ לכסות בעת השינוע.

 

מומלץ לשכור חברה מומחית לניסור בטון

ניסור בטון היא לא עבודה פשוטה ומצריכה מומחיות והתמקצעות. לכן מומלץ לשכור לעניין זה חברה שמתמחה בניסור בטון ושעובדת עם הציוד המתקדם ביותר וכמובן עובדיה מומחים לעניין.

 

גבר מנסר

מה היה לנו עד עכשיו?