הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איך מייצרים וודקה? – בישול, זיקוק, סינון

מי לא מכיר את המשקה השקוף שנמצא בכל מסיבה וגורם לכם לאהוב את העולם קצת יותר? לא מדובר על מים אלא על וודקה כמובן. אבל תהיתם פעם ממה היא עשויה? מהו תהליך יצירת המשקה או מה חשוב לדעת עליה? הנה כמה עובדות שאולי לא הכרתם

 

תהליך הייצור

כל משקה חריף שהוא בצבע שקוף, כמו וודקה, ג'ין רום או טקילה, מיוצר מהתססה של חומר גלם מסוים שעובר לאחר מכן זיקוק. בשלב הראשון לוקחים דגן לתת כמו שעורה או חיטה ומבשלים אותו עם מים רותחים. יכול להיות שתופתעו לגלות, אבל ישנן וודקות שמיוצרות מתפוחי אדמה בלבד. לאחר הבישול הראשון מעבירים את המסה לבישול שני אך הפעם, מוסיפים לה שמרים שמטרתם לפרק את הסוכר מהדגן ולייצר את האלכוהול שבמשקה. לבסוף, מזקקים את הוודקה.

 

איך ניתן לזהות וודקה איכותית

שלבי הזיקוק והסינון הם אלו שיקבעו את איכותה של הוודקה. וודקה איכותית, או וודקה מסוג פרימיום, תזוקק לפחות 3 פעמים ותסונן בשתי דרכים שונות, בכדי לעמוד בסטנדרט הנדרש. משך זמן הזיקוק יכול להשתנות ולקחת בין מספר שעות למספר ימים ורמת הזיקוק תשפיע גם על ההנגאובר בבוקר שאחרי. אם הוודקה עברה את הסינון הנכון, לא אמורים לחוות תופעות לוואי ביום הבא. מעבר לכך, אפשר לקרוא את תוויות הייצור ולוודא ששם המוצר כתוב בעברית ומצוינים לצידו נפח המשקה במ"ל או ליטר וחוזק המשקה וכך, לוודא שמדובר במשקה מקורי.

 

איך לשמור על הוודקה בביתכם

כמעט כל אחד שמע, ראה, או חווה וודקה שיוצאת ישר מהמקפיא. נדמה שברירת המחדל היא לשמור את הוודקה שלנו במקפיא, כדי להנות מטמפרטורה טובה ולשמר את אורך חיי המשקה. כשמדובר בוודקה זולה, הקפאה של הבקבוק יכולה להקל על תחושת השריפה שנוצרת בגרון אבל, ישנם מומחים בתחום שטוענים כי הקפאה הורסת את הטעם של הוודקה. ההמלצה הרווחת היא לשתות את המשקה עם מספר קוביות קרח בכוס או לחלופין בתוך קוקטייל.

 

אז איזה קוקטייל מתאים לאוהבי הוודקה?

תראו, לכל אחד יש את הטעם וההעדפה האישית שלו. אבל אם רציתם לנסות קוקטייל חדש, או להרכיב בבית קוקטייל נחמד עם וודקה, הנה מספר המלצות:

– בלאדי מרי: מורכב מוודקה, מיץ עגבניות, לימון, מעט טבסקו ומעט רוטב ווסטרשייר, קרח מלח ופלפל.

– מרטיני וודקה: וודקה, וורמוט יבש, קרח וזית.

– משקה ארוך (המורכב מוודקה ומרכיב אחד נוסף בלבד): וודקה רד בול/ וודקה לימון/ וודקה ראשן/ וודקה סודה.

– ניקול ראידמן: וודקה, מיץ ליים, סירופ שקדים, מי ורדים, מיץ חמוציות, מעט ג'ינג'ר ביר ונענע.

– הפיז הגדול: וודקה, ליקר סן ז'רמיין, ליים וסודה.

– אספרסו וודקה מרטיני: וודקה, שוט אספרסו, טקילה ומעט מלח.

– ברוסיה, נהוג לשלב וודקה עם בירה למשקה אחד.

עכשיו כשאתם יודעים איך מייצרים וודקה, וודאו שהוודקה שאתם שותים היא איכותית, ותהנו.

וודקה

מה היה לנו עד עכשיו?