הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

הדרכת בטיחות לפני נסיעה – מה הדרך הנכונה

באמתחתכם יש צוות של עובדים- נהגי משאיות, מובילי ופורקי סחורה או כל דבר אחר. הם נשלחים מדי יום למשימות נסיעה, לעתים גם בשעות לא שעות ולפרק זמן ארוך, כך שאת רוב שעות היום הם מבלים בכבישים, ואז בהעמסה של פריטים.

עבודה מסוג זה היא לא פשוטה כלל, מי שמקיים אותה צריך להיות עירני לאורך כל שעות המשימה, בעל כוח פיזי ומיומנויות של נשיאת חפצים. אם אתם רוצים להבטיח את שלום צוות העובדים שלכם, אתם חייבים להעביר להם הדרכת בטיחות לפני נסיעה. בהדרכה הזו ניתנים דגשים חשובים, אשר יחדדו להם כיצד מצופה מהם  לנהוג כשהם במסגרת העבודה שלהם.

 

דגשים בהדרכת בטיחות לפני נסיעה

ישנם מספר דברים שחשוב להתייחס אליהם בעת הדרכת בטיחות לפני נסיעה:

  1. בדיקת שמנים, נוזלים ובלמים

לפני שסוקרים את הדגשים בפני העובד שמבצע את הנסיעה, חשוב לוודא תקינות של הרכב עצמו- בדיקת מלאי השמנים והנוזלים ברכב, בדיקת תקינות הבלמים ווידוא שיש מספיק דלק לטובת הנסיעה המתוכננת. כך הנהג נמנע מהפתעות מיותרות במהלך הנסיעה השוטפת.

 

  1. שעות שינה

חשוב לוודא עם מי שמבצע את משימת הנסיעה, שהוא ישן מספר מספק של שעות טרם היציאה לדרך. חוסר ערנות כרוכה בסכנה שהנהג יירדם על ההגה, ובכך יבצע תאונת דרכים ויסכן את חייו.

 

  1. לא לעלות מעל למהירות המותרת

כאשר מובילים משא, ובכלל כשנוהגים על כלי רכב כבד ומסחרי, המהירות היא משתנה קריטי ביותר. חשוב להגדיר לעובדים מה המהירות המקסימלית שניתן לנהוג בה בזמן המשימות, האם יש מגבלות מסוימות של מהירות לאורך הנסיעה וכן לתת דגשים פרטניים התואמים את האזור אליו הם מיועדים לנסוע.

 

  1. אם שותים לא נוהגים

זהו כלל שברור מאליו, אך תמיד חשוב לציין אותו למען הסר ספק. עובד מקצועי הוא אחד שלא צורך משקאות אלכוהוליים או חומרים אסורים במהלך שעות העבודה שלו. הכלל הרבה יותר מחייב כשמדובר בעובד המבצע נסיעות עבודה, משום שהוא חייב להיות פיקח וחד לאורך כל השעות האלו.

 

צוות העובדים עובד בגובה? דגשים שחשוב להעביר

הדרכת צוות עובדים בגובה היא הקריטית ביותר, בעיקר בתקופה האחרונה, בה אנחנו שומעים כל יום על תאונת עבודה בגובה שלגמרי יכלה להימנע. כחלק מההדרכה לקראת הנסיעה, חשוב לתדרך גם בנוגע לעבודה שמתבצעת בגובה. את הדרכות אלו מומלץ לעשות ע"י חברה מקצועית שמתעסקת כבר מספר שנים בעולם הבטיחות, חברה כמו צמח בטיחות תקנה לכם את הידע הכי רחב שתוכלו לצבור.

בשנת 2007 תוקנה תקנה, על פיה כל עובד שמתנשא לגובה של יותר משני מטרים, יצטרך לעבור הכשרה מתאימה. מדובר בשלל הדרכות בטיחות שמועברות לצוות, מכתיבות סדר של חוקים ותקנות ובבסיסן נועדו למנוע את אותן תאונות העבודה. מומלץ לבחור בהדרכת בטיחות מקצועית שמועברת על ידי חברה חיצונית המספקת שירותי הדרכה, כך תהיו בטוחים שההדרכה מועברת בצורה הכי מקצועית ואמינה שיש.

 

איש נוהג

מה היה לנו עד עכשיו?