הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

הגעה עם רכב לבסיס – מה החוק הצבאי מאפשר

בימינו כל אחד ואחת מגיעים למקום עבודתם באמצעות רכבם הפרטי, או באמצעות רכבת מודרנית ויעילה.

אבל יחד עם אזרחי שמתעוררים בכל בוקר לעבודתם, ישנם גם חיילים שצריכים להתנייד מהבית לבסיס, לפעמים אפילו מדי בוקר. מה החוק אומר לגבי הגעה לבסיס צבאי עם רכב פרטי?

אתם חיילים ויש לכם רכב פרטי? כבר הרווחתם, סחטין עליכם. להיות חייל ולהחזיק בכלי רכב פרטי זוהי סוג של פריבילגיה, אם כי בשביל הפריבילגיה הזו צריך לעבוד, או להיוולד להורים עשירים. ייתכן שאתם שייכים לסוג הראשון של החיילים, אולי לסוג השני, אבל בכל מקרה אתם רוצים לדעת מה החוק אומר לגבי הגעה לבסיס עם רכב. ובכן, קודם כל בואו נגדיר כאן חוק שהוא כלל אצבע לכל דבר.

 

כניסה עם רכב פרטי לבסיס של צה"ל – מה צריך לדעת?

לא משנה אם אתם נוהגים במכונית יונדאי i10 חדשה, או בכל רכב אחר.  כלל האצבע שתקף בכל הבסיסים הצבאיים בצה"ל הוא: אין כניסה לסיסים צבאיים של צה"ל עם רכבים פרטיים, למעט חריגים. עכשיו, לגבי החריגים הללו. יש להבין כי המילה "חריג" אינה מאפיינת באופן מדויק את השאלה שלשמה התכנסנו כאן. אם כך, ההיגיון הסביר שלנו יגרום לנו לשאול: מה הם מקרים חריגים?

מקרה חריג הוא מקרה של חייל או חיילת, שמגישים בקשת כניסה לבסיס עם רכב פרטי. בעוד שבבסיסים מסוימים הרס"ר יחליט בנושא, בבסיסים אחרים מפקד הבסיס יחליט בעניין. בין אם כך או כך, בכל מקרה אתם תצטרכו להגיש בקשת כניסה עם רכב פרטי לבסיס צה"ל.

 

הגעתי עם רכבי הפרטי לצבא, האם מותר לי להיכנס אתו לבסיס?

במקרים מסוימים אתם תוכלו להשיג די בקלות אישור כניסה מיוחל שכזה, בעוד שבמקרים אחרים אתם תענו בשלילה. כמובן, ככל שהבסיס הוא בסיס סודי יותר וטומן בתוכו סודות מדינה כאלו ואחרים, ככה יהיה לכם קשה יותר להוציא את אישור הכניסה המיוחל.

עוד כדאי לדעת, ישנם גם תפקידים בצבא אשר מגדירים תקן של כניסה לבסיס עם רכב פרטי. אם מדובר למשל בקצין בכיר אשר ממלא תפקיד חשוב, לרוב לא תהיה לו בעיה מהותית להשיג אישור כניסה עם רכב פרטי לבסיס.

 

האם קצינים יכולים להשיג היתר כניסה עם רכב פרטי לבסיס צה"ל?

באופן כללי, ישנם בסיסים מסוימים שבהם לקצינים יהיה קל יותר להשיג היתר כניסה עם רכב פרטי לבסיס צהלי. כמובן, שאותו קצין בדרך כלל לא יצטרך לפעול כך, מאחר שלרוב הוא ייהנה מהשימוש ברכב צבאי על פי התקן שלו.

בנוסף לכל מה שציינו עד כה, חשוב גם לדעת את הדבר הבא. ישנם לא מעט בסיסים אשר מפוזרים בארץ בתוך מרחבים עירוניים. כאשר בסיס מסוים ממוקם בתוך מרחב אורבני, בדרך כלל בצמוד לבסיס תהיה גם חניה מוסדרת.

 

האם חניות שצמודות לבסיסים צהליים הן חינמיות בדרך כלל?

לרוב, החניות שצמודות לבסיסי צה"ל הן חינמיות, אבל יש גם מקרים שונים. למשל, בסיס צריפין בראשון לציון. בבסיס צריפין בראשון לציון אתם תוכלו למצוא עומסי תנועה כבדים. למעשה, אם אתם צריכים להגיע לאזור אסף הרופא (שנמצא צמוד לצריפין), אנחנו ממליצים לכם על תחבורה ציבורית.

אם אתם מוכרחים להגיע בכל זאת עם רכב פרטי לבסיס צריפין בראשון לציון, קחו בחשבון שהחניה שם היא בתשלום. אמנם בצמוד לבסיס ישנו מגרש חול גדול מאוד שניתן לחנות בו את רכבכם ללא עלות, אבל בדרך כלל המגרש הזה יהיה עמוס וגדוש בכלי רכב של חיילים שישנים לילות בבסיס עצמו. אם כך, זה משאיר לכם למעשה את החניה של אסף הרופא.

 

רכישת רכב פרטי בתור חייל – כדאי או לא אטרקטיבי בעליל?

אם אתם חיילים ואתם מעוניינים לרכוש רכב מיני קטן שיפנק אתכם כל בוקר, יש על מה לדבר בימינו. אתם יכולים להנות מכל מיני שיטות ליסינג פרטי ומריביות נמוכות במיוחד. למשל בסוכנות קפיטל מוטורס, תוכלו לקבל המון מידע לגבי יונדאי i10 החדשה, אבל גם לגבי סוגי מכוניות אחרות.

אם אתם צריכים סיוע או ייעוץ לפני רכישת רכב לחייל, קבלו אותו מחברת קפיטל מוטורס. החברה מספקת שירות ייעוץ לפני רכישת רכבים ללא עלות.

 

רכב מיני

מה היה לנו עד עכשיו?