הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מה מותר ומה אסור בהסעת ילדים ברכב?

הסעת ילדים ברכב מצריכה תנאים מיוחדים עבור הילדים וזאת על מנת לשמור על בטיחותם ועל חייהם. יחד עם זאת לא תמיד ברור מה החוק מורה בנוגע להסעת ילדים ברכב. אז מה מותר ומה אסור בהסעת ילדים? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

אסור לגרום לסכנה לילדים

כאשר אתם נוהגים עם ילדים ברכבכם עליכם חלה החובה לדאוג לבטיחותם ולא לגרום לסכנה לחייהם. עיקר האחריות מוטלת על הנהג אך כאשר מדובר בילדים רבים מומלץ שיהיה מבוגר נוסף שיסייע לנהג בבקרה על בטיחותם של הילדים. כל מקרה של נהיגה באופן שעלול לסכן את הילדים או אי וידוי בטיחות הילדים בנסיעה, עלול להיחשב בתור נהיגה ברשלנות.

 

ילדים קטנים נוסעים עם כיסא בטיחות

הכיסא הרגיל אינו מותאם לגודלם של ילדים קטנים ועל כן הם מחויבים בנסיעה בכיסא בטיחות המותאם לגופם ואשר מאפשר להם להיחגר בחגורת בטיחות מספקת. גודל הכיסא וצורתו משתנים בהתאם לגודל גופו של הילדים. ילדים מחויבים להיות חגורים בכל זמן הנסיעה ועל הנהג לוודא זאת. חגורת הבטיחות מצילה חיים ועל כן היא הכרחית וחשובה.

 

אמצעי בטיחות לילדים ברכב

מעבר לכיסא מיוחד עבור הילדים, חלה החובה להתקין אמצעי בטיחות נוספים לשמירה על חיי הילדים. רכבים רבים יהיו עם אמצעי הגנת ילדים מפני פתיחת הדלת ואף מניעת פתיחת חלונות. עד לאחרונה חלה החובה להתקנת אמצעי למניעת שכחת ילדים אך חובה זו בוטלה. יחד עם זאת מומלץ להתקין אמצעי בטיחות נוספים עבור שמירה על חיי ילדכם, וכן מומלץ לעקוב אחר כך שינוי חוקתי בנוגע לאמצעי בטיחות לילדים ברכב.

 

אין להעלות יותר ילדים לרכב מהמותר

כל רכב מוגדר למספר מקומות מוגבל של מושבים. למרות שהילדים קטנים בגופם ויכולים לחלוק את אותם המושבים, חל איסור מוחלט על העלאת יותר ילדים מכמות המושבים הקיימים ברכב. העלאת יותר ילדים מהמותר הינה עבירה על החוק ומהווה סכנה לילדים בזמן הנסיעה. יחד עם זאת, כאשר מדובר באוטובוס הסעות יתכן ותהיה התרה להעלאה נוספת כך שחלק מהילדים יעמדו, אך זאת בכפוף להוראה בחוק.

 

איסור הסעת ילדים ללא רישיון

מותר לכל נהג להסיע את ילדיו ואף את ילדיו קרוביו ומכריו ברכבו, אך זאת ללא תשלום. הסעת ילדים בתשלום מצריכה רישיון והיתר מיוחד לכך. יש לוודא כי הנהג בעל רישיון המתאים לכלי הרכב שבו מסיע את הילדים וכן בעל היתר להסעת ילדים. הסעת ילדים ללא היתר מהווה עבירה על החוק.

 

כך תנהגו באופן בטיחותי עם ילדים

הסעת ילדים מחייבת את הנהג לדאגה לשלומם. על כן הנהג מחויב לוודא שהילדים חגורים היטב, וכן מומלץ שיהיו אמצעי בטיחות לילדים. אסור להעלות יותר ילדים מהמותר או לסכן אותם, וכן הסעה בתשלום מצריכה היתר.

נהיגה ברשלנות

מה היה לנו עד עכשיו?