הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מה הוא דפוס משי

 

אם אתם חיים במדינת ישראל, ולא הגעתם ממש הרגע מכוכב כלשהו בחלל החיצון, אז אתם בטח מכירים היטב את החולצות המודפסות. הדפסת חולצות נהייתה בשנים האחרונות טרנד בלתי נשלט. כיום כל אירוע נהוג לציין בהדפסת חולצה, החל מיום הולדת עגול לסבא או לסבתא, דרך טיול שנתי של כיתה יא, ועד לסוף מסלול בצבא.

אבל האם ידעתם שיש יותר משיטה אחת להדפיס גלופה על חולצות? אם אתם מתכננים להדפיס חולצות בקרוב מסיבה כלשהי, אז כדאי מאוד שתקדישו כמה דקות מזמנכם לקריאת המאמר הזה.

 

דפוס משי

המקור של טכניקת הדפוס הזו עתיק ביותר, זוהי שיטה שפותחה בסין כבר לפני כ- 1,000 שנים, אך לאירופה השיטה הזו הגיעה רק במהלך המאה ה- 18. העיקרון של השיטה הוא הדפסה של דיו היישר על המשטח הרלוונטי ולא 'הדבקה' של גלופה. לרוב השתמשו בטכניקת דפוס משי על פריטי טקסטיל, במקור הדפיסו על משי ומכאן שמה של השיטה.

כיום, כאשר אתם רוצים להדפיס חולצה ניתן לבחור את הטכניקה בה יודפסו החולצות, יש הדפסת חולצות בדפוס משי, ויש הדפסת חולצות בדפוס דיגיטלי. למעשה מדובר על טכניקת ההדפסה הנפוצה ביותר כאשר מדובר על חולצות ושאר מוצרי הטקסטיל.

חשוב לציין את אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הדפסת משי, והוא העמידות הגבוהה של המוצר לאורך זמן, גם כאשר הוא עובר כביסות מרובות. יתרון נוסף הוא הרזולוציה הגבוהה שניתן להגיע אליה בהדפסת משי.

סריגרפיה

אז איך זה קורה בפועל?

תהליך ההדפסה הוא מעט מורכב. בשלב הראשון משתמשים באור אולטרה סגול כדי להעביר את מה שרוצים להדפיס ללוח רשת שנקרא פלטה. כמובן שכיום כבר לא משתמשים במשי כדי להכין את הפלטה אלא בחומרים אחרים, אך השם המסורתי נשאר. לאחר ש'אוטמים' את שאר חלקי הלוח שופכים דיו על הלוח ומורחים אותו.

כך הדיו מוטמע בצורה הרצויה ואילו שאר הבד שנאטם נשאר בצבעו המקורי. בגלל העובדה שניתן להשתמש בכל פלטה רק בצבע אחד, הדפסה של עיצוב צבעוני תדרוש כמה פלטות ותהיה יקרה יותר.

 

אז מתי כדאי להדפיס חולצות בדפוס משי?

ישנן מספר מצבים שבהם היינו ממליצים לכם להזמין חולצות שיודפסו בדפוס משי ולא בדפוס דיגיטלי. המצב הראשון הוא כאשר אתם מדפיסים כמות חולצות גדולה, במצב כזה עלות הפיתוח וההדפסה נמוכה יחסית וזמן הייצור קצר יותר. מצב נוסף בו יש יתרון להדפסת משי על פני הדפסה דיגיטלית הוא כאשר אתם מדפיסים גלופה עם מעט צבעים.

 

סיכום

דפוס משי הוא טכניקת הדפסה ייחודית שנמצאת בשימוש כבר למעלה מ- 1,000 שנים. רק הנתון הזה יכול להעיד על האיכות יוצאת הדופן של פריטים שמודפסים בטכניקה זו. אם אתם מתכננים הדפסה של חולצות בקרוב שווה להכיר את הטכניקה ולבדוק האם כדאי לכם להשתמש בה בהדפסת החולצות הקרובה.

סריגרפיה

מה היה לנו עד עכשיו?