הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מה חשוב לדעת לפני שקונים מצבר חדש לרכב?

לכולנו קרה לפחות פעם אחת בחיים שהכנסנו את המפתח, ניסינו להניע את הרכב ודווקא ברגעים הלחוצים ביותר הוא פשוט לא הניע. כשהולך המצבר מדובר ברגע מאוד לא נוח, מתחילים לחפש מישהו שיש לו כבלים, לעצור רכבים ולהתעסק במכניקה במקום להיות בתזוזה. אז מה חשוב לדעת כשהולך המצבר וצריך לקנות מצבר חדש? 

 

מדוע יש בעיה במצבר?

אז הרבה פעמים אנחנו שואלים את עצמנו קודם כל האם מדובר בבעיה של הרכב או בבעיה במצבר עצמו. אי הנעה של רכב יכולה לנבוע מסיבות רבות ומגוונות אבל הסיבה השכיחה ביותר היא המצבר. המצבר הוא הבטרייה, מה שמספק את חשמל לרכב עצמו ובלי המצבר הרכב לא יוכל להניע, לנסוע, להפעיל מזגן או כל שימוש חשמלי אחר. איך יודעים שיש לנו עכשיו כשיש לנו בעיה עם המצבר.? רובנו איננו מוסכניקים, ועל מנת לדעת שבוודאות הבעיה היא במצבר תמיד מומלץ לבצע בדיקה עם איש מקצוע ולהבין בדיוק את שורש הבעיה.

 

איך בוחרים מצבר?

לפני שקונים מצברים לרכב חשוב להבין גם כיצד בוחרים מצברים. הדרך לבחירת מצבר אינה ארוכה במיוחד אבל היא מחייבת ידיעה והבנה של תחום המצברים בפרט והרכבים בכלל. הסיבה לכך היא לא כל מצבר מתאים לכל רכב וחשוב להבין את זה. תעשו בדיקה ברשת ותבינו בדיוק איזה מצבר מתאים לרכב שלכם וכמובן אל תשכחו לבדוק שבאמת הבעיה היא במצבר ולא בעיה ברכב עצמו. המצבר צריך להתאים לרכב ולכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום שידעו להתאים לכם את המצבר באופן מושלם.

 

סוגי מצברים שונים

כיום ברוב המקומות תהיה לכם את האפשרות לרכוש סוגים שונים של מצברים המתחלקים לשתי קטגוריות- מצברים חדשים ומצברים משומשים. המצברים החדשים כשמם כן הם לא נעשה בהם כל שימוש לפני הרכישה ותוכלו לזהותם בתוך קטלוג מצברים שיוצג על ידי המוכר. המצברים החדשים מחזיקים בתקופת אחריות ארוכה יחסית יותר אבל הם גם עולים יותר ולכן ישנם אנשים שמעדיפים שלא לרכוש אותם. מנגד, יש את המצברים המשומשים שעליהם ישנה אחריות ברוב המקרים קצרה בהרבה מהמצבר החדש וכמובן שהם מצברים שכבר השתמשו בהם.

לסיכום כמו שאתם רואים המצבר הוא חלק שאנחנו לא נותנים לו הרבה מחשבה אבל אנחנו לא מבינים בכלל כמה הוא חשוב לרכב. המצבר הוא מה שמביא את החשמל ואחראי על רוב הפעולות החשמליות של הרכב בין אם זה בהנעת הרכב ובין אם זה בחלקים שנראים לנו שוליים וברורים מאליו כמו הפעלת המזגן לדוגמא. לפני החלפת המצבר תמיד תתייעצו עם איש מקצוע ותקבלו את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם הן עבור הכיס והן עבור הטווח הארוך בכדי למנוע מצבים מבאסים של מצבר שלא עובד.

מצבר חדש לרכב

מה היה לנו עד עכשיו?