הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מה תפקידו של עורך דין לדיני ביטוח?

שירותי הביטוח מהווים את אחד מסוגי השירותים הנפוצים ביותר. למעשה, כמעט כל אזרחי ישראל מחזיקים בפוליסת ביטוח אשר מבטחת אותם כנגד סיכון כזה או אחר. כמו כן, אזרחים המשלמים כל חודש דמי ביטוח לחברות השונות, מצפים ובצדק לכיסוי במקרה הצורך.

יחד עם זאת, המציאות מעט יותר מורכבת וחברות הביטוח נוטות לעיתים לעשות חיים קשים. כאן נכנס לתמונה עורך דין דיני ביטוח. אז מה תפקידו של עורך דין לדיני ביטוח?

 

ביטוח – איך זה עובד?

רגע לפני שניגש לנושא העיקרי – עורך דין לדיני ביטוח ותפקידו, חשוב להבין מה הוא בכלל ביטוח ואיך כל המנגנון עובד. באופן כללי, ביטוח הוא למעשה חוזה בין חברת הביטוח לבין המבוטח, אשר במסגרתו המבוטח משלם דמי ביטוח חודשיים עבור הבטחה לכיסוי בגובה נתון.

למעשה, חברות הביטוח קובעות דמי כיסוי כתלות ברמת הסיכון הקיימת, כך שלצורך הדוגמה נהג שכבר היה מעורב במספר תאונות דרכים ישלם סכום גבוה יותר עבור ביטוח רכב ביחס לנהג שלא היה מעורב בתאונות דרכים. כך או כך, כאשר אדם משלם דמי ביטוח הוא מצפה לכיסוי מטעם חברת הביטוח במקרה הצורך, אך לצערנו זה לא כל כך פשוט.

עורך דין לדיני ביטוח

כל עורך דין יכול לעסוק בדיני ביטוח?

מבחינה טכנית, אכן כל עורך דין יכול לעסוק בדיני ביטוח, אך מעשית העניין מורכב למדי. עולם המשפטים הוא עולם רחב ידיים העוסק בתחומי חיים רבים: ענייני משפחה, עניינים פליליים, מקרקעין, חדלות פירעון, כל אלו רק מספר דוגמאות לתחומי משפט מובחנים.

בשל הגיוון הרחב, עורכי דין בתחילת דרכם בוחרים תחום אחד ומתמחים בו, כך שהם צוברים ידע רב בעניינו, הן בהבנת החוק לעומקו והן בניסיון מעשי בשטח. בהתאם, עורכי דין דיני ביטוח הן עורכי דין שהתמחו באופן ייעודי בדיני ביטוח, כך שהם מכירים את הרובד המשפטי של עולם הביטוח באופן מדוקדק.

עורך דין לדיני ביטוח

עורך דין לדיני ביטוח – מה הוא עושה

כאמור, חברות הביטוח לא נוטות לחלק כספים בקלות והן מנסות לעשות כל שביכולתן כדי להימנע מהוצאת כספים. לשם כך, הם מחזיקים בסוללת אנשי מקצוע, לרבות עורכי דין כדי להעמיד מאזן כוחות חסר פרופורציות מול המבוטח הפשוט.

לשם כך, עורך דין לדיני ביטוח יכול לעמוד לצד המבוטחים, תוך הכרה עמוקה עם עולם הביטוח, ובמקרה הצורך לייעץ ולייצג את המבוטחים. באופן הזה, האזרחים יכולים לקבל איזון הולך ולשנות את מאזן הכוחות.

 

לסיכום – אל תוותרו על מה ששלכם

ביטוח הוא חוזה משפטי שיש לכבד. לצערנו, במקרים רבים חברות הביטוח לא נענות לחוזים ומנסות לחמוק מהכיסויים להם הן התחייבו. אם נתקלתם במקרה בו חברת הביטוח מערימה עליכם קשיים, חשוב שתדעו שאתם לא לבד. פנו לעורך דין דיני ביטוח מיומן ותקבלו את מה ששלכם. בהצלחה!

עורך דין לדיני ביטוח

מה היה לנו עד עכשיו?