הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

אילו בדיקות חשוב לעשות לפני שותפות עם חברה?

אז הגיע הרגע הגדול, ואתם כבר ממש עומדים לחתום על חוזה גדול עם חברה כלשהי, או שאתם מתכננים מהלך בסגנון הזה. קודם כל נאחל לכם מזל טוב והרבה הצלחה, אבל כאן גם נגלה לכם שכדאי לעצור לרגע ולבחון את הדברים שוב. כולנו מכירים את הפתגם המוכר: החיפזון מן השטן', והוא נכון במיוחד בעולם העסקים.

אנו ממליצים בחום לא לחתום על שום חוזה ולא לסגור אף עסקה עד להבנה מלאה וברורה מול מי אתם הולכים לחתום. חשוב להיות בטוחים שאתם חותמים על חוזה עם גוף אמין ושקוף, בעל ניסיון מתאים, ולא עם חברה שלא תוכל למלא את הצד שלה בהתחייבות. נכון שלפעמים זה מעצבן, ויש הרגשה שאתם כבר ממש קרובים לעסקת החלומות שתסתדר אתכם בגדול ולא רוצים לחכות אף רגע, אבל תאמינו לנו – אתם רק תרוויחו ממהלך כזה.

 

בדיקת רקע

הרעיון של בדיקת רקע הוא להבין קצת יותר לעומק מול מי או מול מה אנו עומדים. בדיקות רקע נערכות על ידי חברות שרוצות לברר על המועמדים לעבודה בחברה ולאסוף עליהם עוד מידע, וניתן לערוך בדיקת רקע גם על חברה. שוב, הרעיון הוא לוודא שאין הפתעות לא רצויות, ושאתם נכנסים להתקשרות עם גוף שנמצא במצב כלכלי טוב ולא בפשיטת רגל, שאפשר לעבוד מולו בצורה טובה, ושלא יגרמו לכם חלילה הפסדים מהעבודה מולם.

אילו בדיקות חשוב לעשות לפני שותפות עם חברה?

איך אפשר לעשות בדיקת רקע לחברות?

מן הסתם, הרבה יותר קשה לאסוף מידע אמיתי ורלוונטי על חברה מאשר על אדם מסוים. כי במדינה קטנה כמו שלנו אתם בטוח מכירים מישהו שמכיר את האדם שעליו אתם רוצים לברר, וגם אם לא, אתם תמיד יכולים לחפש אותו ברשתות החברתיות וללמוד עליו דבר או שניים. אבל חברות הן גופים שונים. מה עושים? נכנסים לדף האינטרנט של אתר החברות הישראלי ומתחילים לענות לעצמנו על השאלות החשובות.

 

מהם הנושאים שכדאי לבדוק לפני התקשרות עם חברה?

הכנו לכם כאן רשימה קצרה של מספר נושאים שכדאי לבדוק, כמובן שאתם מכירים את עצמכם הכי טוב ויודעים מה מפריע לכם ומה פחות עקרוני מבחינתכם, כך שניתן להתאים את הרשימה ואת סדרי העדיפויות:

  1. עובדים – בסופו של דבר חברה מורכבת מבני אדם. בדקו היטב מול מי אתם אמורים לעבוד, האם יש להם הכשרה מקצועית מתאימה וניסיון רלוונטי בתחום? האם יהיה לכם נעים ונח לעבוד מולם?
  2. ניסיון – בדקו האם לחברה יש ניסיון מקצועי בפרויקטים רלוונטיים, האם הם יכולים להפנות אתכם ללקוחות קודמים או להראות לכם תוצאות בשטח?
  3. סטטוס חברה – חשוב מאוד להבין מה הסטטוס המשפטי המדויק של החברה, והאם היא נמצאת בתהליכים מסוימים.

 

סיכום

גם אם ההזדמנות קורצת מאוד, לא חותמים על חוזה לפני שעורכים בדיקה מקיפה.

אילו בדיקות חשוב לעשות לפני שותפות עם חברה?

מה היה לנו עד עכשיו?