הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

האם רכב גם יכול להיכלל בירושה

אדם שהולך לעולמו מותיר אחריו עיזבון שמועבר ליורשיו על פי הקבוע בחוק. מדריך זה יצא לבדוק אם יש אפשרות להעביר בירושה את כלי הרכב ששימש את הנפטר, כדי שאחרים יוכלו להשתמש בו. הישארו אתנו ותגלו את התשובה שאולי תפתיע אתכם.

 

מה החוק אומר?

החוק אומר שאדם שנפטר, מעביר את כל העזיבון שלו ליורשים שלו על פי הדין. עיזבון זה כולל חובות (במידה והיו לו), זכויות וגם נכסים. כאשר, רכבו הפרטי של הנפטר נחשב ל"נכס". ראוי לציין שישנם מקרים שבהם צריך לבדוק את אפשרות העברת הרכב בירושה. הכוונה למצב שבו הנפטר הותיר צוואה "סתומה". כלומר, צוואה שאי אפשר להבין את המשמעות שלה מסיבה כלשהי.

מה החוק אומר

מה עושים במצב של צוואה סתומה?

בשלב זה אתם יודעים שרכבו הפרטי של הנפטר יכול להיכלל בצוואה, כך שהיורשים יוכלו לקבל אותו, בהתאם לנכתב בצוואה. אם גיליתם שהרכב מופיע בצוואה, אך אין זה ברור מי יירש אותו, אתם צריכים לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מצד עורך דין לענייני ירושה בחיפה.

שכן, סעיף 33 לחוק הירושה קובע שצוואה מסוג זה היא בטלה, עד שהעניין נבדק על ידי בית המשפט שמחליט מי יזכה ובמה בדיוק. עורך הדין יוכל ללוות אתכם לאורך ההליך, כדי שיתאפשר להבין מה היה רצונו האחרון של המנוח ואיך ניתן לקיים אותו.

 

החשיבות בפנייה לעורך דין מומלץ

סעיף 54 לחוק הירושה אומר שהצוואה לא "סתומה" במלוא מובן המילה. כלומר, זו זקוקה לפרשנות, כדי שניתן יהיה להגיע בסופו של דבר לפרשנות הראויה. מי שניצבים מול צוואה כזו, רוצים להיות בטוחים ב – 100% בכך שתתקבל פרשנות אמינה. לכן, עליהם לפנות לעורך דין מומלץ בתחום, שיבדוק את הנושא באופן מקצועי ואמין, כדי שניתן יהיה להגיע למסקנה שתהיה מקובלת על הצדדים.

החשיבות בפנייה לעורך דין מומלץ

כך תגיעו לעורך דין מומלץ בדיני ירושה

יש הרבה עורכי דין שעוסקים בתחום הירושה בישראל. עליכם להיות בטוחים בכך שתפנו לעורך דין מומלץ בתחום, שיש לו ניסיון עם מקרים דומים. לכן, נמליץ לכם לערוך חיפוש ברשת ולקרוא חוות דעת שנכתבו על ידי מי שהסתייעו בעורך דין שהוצע לכם במאמר, מדריך או בפורום שגלשתם בו. לשונית הביקורות של גוגל תוכל לסייע לכם בהקשר זה. שכן, שם תוכלו לערוך חיפוש עם המילה "רכב" ולבדוק אם מישהו קיבל ליווי מקצועי מצד עורך הדין בהקשר לענייני ירושה.ד

 

השורה התחתונה

רכב, בדומה לבית, דירה או מחסן, יכול להיכלל בירושה. שכן, הוא נכנס תחת ההגדרה של "נכסים ניידים". מדריך זה הציג בפניכם את הסוגיות שעשויות לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם ישנה בעיה עם העברת הרכב ליורשים, כך שנותר לכם רק לבדוק את טיב הצוואה ולברר מי יכול לקבל את הרכב, בהתאם לנכתב בה ובהתאם לקבוע בחוק.

האם רכב גם יכול להיכלל בירושה

מה היה לנו עד עכשיו?