הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

הסעות לעבודה וחזור, מה לעשות כשאין דרך להגיע לעבודה בשל תקופת הקורונה?

מגפת הקורונה יצרה מגוון משברים בתחומים רבים בחיים אך אין ספק כי אחד התחומים בחיינו אשר ספגו את הפגיעה המשמעותית ביותר הוא תחום העבודה.

הצורך לשמור על ריחוק חברתי, ביטולם או הורדת תדירותם של קווי אוטובוסים ופגיעה בהכנסה השוטפת של משקי בית רבים יצרו לעובדים רבים קושי חדש, הקושי להגיע לעבודה במצב מורכב שכזה.

מה אומר החוק לגבי מצב קשה זה ומה באפשרותי לעשות אם אין ביכולתי להמשיך ולהגיע למקום העבודה עקב שינויים אלו? אם שאלות שכאלו מעסיקות אותכם תמצאו מידע שימושי רב בכתבה הבאה.

 

מה אומר החוק לגבי הסיטואציה החדשה שנוצרה

כיוון שמשבר הקורונה הוא משבר חדש יחסית וכיוון שלמרות המורכבות הרבה, מדובר במשבר זמני, אין חקיקה אשר מתייחסת ישירות לסוגיית ההתניידות למקום העבודה וממנו בעת משבר הקורונה.

החדשות הטובות הן שהחוק כן מספק הגנה בעת מקרים בהם חלה "הרעה מוחשית" בתנאי ההעסקה של העובד. בימים כתיקונם "הרעה מוחשית" בתנאי ההעסקה של העובד בהקשר של יוממות לעבודה מתייחסת לכל אותם מקרים בהם הנסיעה למקום העבודה נעשית מורכבת יותר וארוכה יותר.

מקרים כאלה יכולים לכלול צורך במעבר מהליכה ברגל לשימוש בתחבורה ציבורית או רכב פרטי, התארכות של משך הנסיעה, ביטול של שירותי הסעות מטעם העבודה או תדירות נמוכה יותר של קווי אוטובוס בעקבות שינוי מיקום העבודה, מקום המגורים או שינויים בקווי האוטובוס.

גם שינויים בעקבות משבר הקורונה עשויים להיחשב כ"הרעה מוחשית" בתנאי ההעסקה של העובד. עובד אשר הוכיח כי חלה "הרעה מוחשית" כזאת בתנאי העסקתו יוכל להתפטר בדין מפוטר.

 

מהי למעשה המשמעות של התפטרות בדין מפוטר

כאשר אדם מפוטר הוא זוכה למספר הטבות ולתנאים מסוימים. המטרה של הטבות ותנאים אלו היא לאפשר לאותו אדם לבנות את עצמו מחדש לאחר האובדן של מקור הפרנסה שלו.

מסיבה זאת אדם שמפוטר זכאי לפיצויי פיטורין מן המעסיק שלו בגובה השווה בערך לשכר של חודש על כל שנת עבודה. בנוסף, זכאי אותו אדם לקבל דמי אבטלה מיד עם סיום תפקידו במקום עבודתו.

אדם המתפטר מיוזמתו לא זכאי לתנאים אלו מתוקף החוק אלא אם כן הרעב בתנאי עבודתו אפשרו לו להתפטר בדין מפוטר. כאשר ה"הרעה המוחשית" בתנאי ההעסקה של העובד היא ברורה מאוד ולא נותר כל מקום לשיקול דעת, העובד המתפטר לא יזקק להודעה מוקדמת מראש או להוצאה של אישורים מיוחדים.

במקרים אחרים העובד יידרש להודיע על ההתפטרות מראש ויידרש להוציא אישורים מתאימים. במקרים שכאלה לעיתים מומלץ להתייעץ עם עורך דין אזרחי על מנת להבטיח שהתהליך נעשה כשורה והעובד אכן יקבל את התנאים המגיעים לו.

אין ספק כי מגפת הקורונה יצרה חוסר נוחות רבה ותקדימים רבים בתחומים רבים בחיינו. למרבה המזל, בתחום דיני העבודה קיימת חקיקה מספקת אשר נותנת כלים רבים להתמודדות עם סיטואציה חדשה זאת. לכן, אם יש לכם קושי להגיע למקום העבודה אל תהססו להשתמש בכלים העומדים לרשותכם.

 

נגיפי הקורונה

מה היה לנו עד עכשיו?