הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מה היא הכשרתו של מורה הנהיגה על משאית?

אם חלומכם לנסוע במשאית יום אחד – תידרשו לעבור שיעורים עיוניים וכן שיעורי נהיגה, אשר יועברו על ידי מורה נהיגה המתמחה במשאיות. כידוע יש מגוון רחב של משאיות וישנן משאיות במשקלים שונים, ולכן ישנם גם שני סוגי רישיונות מרכזיים לנהיגה על משאית – רישיון מסוג C, ורישיון מסוג 1C. משאיות הינן כלי רכב כבד במיוחד שהנסיעה בו עלולה להיות מסוכנת. כמו כן, הנהיגה עליו דורשת הכשרה מיוחדת, השונה מהכשרה על נהיגה ברכב רגיל.

על כן,  נצפה כמובן שגם המורים המלמדים את כישורי הנהיגה על משאית, יהיו בעלי הכשרה איכותית ומספקת. בכתבה הבאה נפרט עבורכם על הכשרתו של מורה הנהיגה על משאית – גם עבור אלו המתכננים לנהוג על משאית ומעוניינים לדעת על הכשרת המורה שלהם, וגם עבור אלו שירצו לעבור קורס אשר בסופו יוכשרו כמורי נהיגה על משאית.

באילו תנאי סף יש לעמוד על מנת לעבור הכשרה של מורה נהיגה על משאית?

ובכן, טרם התחלת קורס ההכשרה, שיקנה לכם את תעודת מורה נהיגה על משאית, תידרשו לעמוד במספר תנאים מחייבים. ראשית כל, על המועמדים להיות בני 21 ומעלה וכן תושבי ישראל. כמו כן, המועמדים יידרשו להחזיק כמובן ברישיון נהיגה על משאית ישראלי בתוקף.

קריטריון נוסף שיש לעמוד בו על מנת להתקבל לקורס מורי נהיגה על משאית הוא סיום 12 שנות לימוד בהצלחה, וכן חוסר בעבר פלילי או תעבורתי. לסיום, תצטרכו לעבור בהצלחה מבדקים שונים, אשר יבדקו את המסוגלות שלכם לעבור קורס מורי נהיגה על משאית, וכן להיות מורים כאלו בעצמכם.

מורה לנהיגה במשאית

עברתם את תנאי הסף? הצעד הבא שעליכם לעשות

במידה ועמדתם בכל התנאים שציינו לעיל, וכן ביצעתם את כל המבחנים הדרושים על מנת להתקבל לקורס מורי הנהיגה על משאית, תוכלו לגשת לשלב הבא. כעת, גשו עם רישיון הנהיגה בתוקף וכן עם אישור על סיום 12 שנות לימוד בהצלחה, למפקח האזורי על בתי הספר לנהיגה. כמו כן, וודאו כי בית הספר שאתם ניגשים אליו כולל גם קורס להכשרת מורי נהיגה גם על משאית, כמובן.

 

כל מה שכדאי לדעת על הכשרת מורה הנהיגה על משאית

אנו מניחים שאם אתם מתכננים לעבור קורס מורי נהיגה על משאית, תהיו מעוניינים לדעת על היקף הקורס. לכן, ראשית כל נציין כי הקורס מורכב הן משעות עיוניות והן משעות מעשיות, כאשר בדרך כלל ישנן מאות שעות עיוניות ועשרות שעות מעשיות. תוכלו לבחור האם ללמוד בקורס בלימודי ערב, או בלימודי בוקר, על פי ההעדפה שלכם וכן לפי הזמנים בהם הקרוס מתקיים באזור מגוריכם. בקורס תעברו תכנים שונים, וביניהם – יסודות הפסיכולוגיה, פיזיקה, תורת המבחנים, אתיקה, תורת המקצוע, דיני תעבורה, הנדסת תנועה, ועוד.

 

מהי הדרישה על מנת לסיים את הקורס בהצלחה?

בכדי להיות מורי נהיגה על משאית מוסמכים, תצטרכו להשתתף באופן מלא בקורס העיוני, בו יילמדו, בין השאר, התכנים המצוינים לעיל. כמו כן, ישנה דרישה גם של השתתפות מלא בקורס המעשי וכן מעבר בהצלחה של בחינות פנימיות וגם חיצוניות, אשר נעשות בכפוף למשרד העבודה ולמשרד התחבורה. משתתפי הקורס אשר יעמדו בדרישות אלו, יקבלו תעודת גמר מטעם משרד העבודה וכן יקבלו היתר להוראת נהיגה על משאית.

 

לסיכום,

לסיכומו של דבר, להיות מורה נהיגה על משאית הינו מקצוע אשר כרוכה בו חשיבות ומשמעות רבה, לצד אחריות רבה לשמור על בטיחותם של תלמידי הנהיגה, וכן אחריות ללמד אותם היטב, שכן עתיד הנהיגה במשאית בכבישים – תלוי בכם. השתמשו בכוח זה בתבונה ובזהירות. בהצלחה!

מורה לנהיגה במשאית

מה היה לנו עד עכשיו?