הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מה כרוך בעמדת הטענת רכב חשמלי ביתית?

בבחירה בהתקנת עמדת הטענה חשמלית קיימים מספר משתנים שעלינו לשקול לפני ההתקנה. במאמר הבא נסביר את סוגי הטעינה הקיימים, חשיבות של בחירת מקום חניה לפני התקנת העמדה, עלויות ההתקנה והחיסכון אל מול עמדה ציבורית.

 

בחירת סוג הטעינה

קיימות שתי שיטות הטענה חשמליות לרכב- הטענה בעזרת שקע חשמלי פשוט והטענה על ידי עמדה ייעודית לטעינה מסוג ac. השיטה הראשונה עובדת בעזרת כבל ייעודי שלעיתים מגיע עם המכונית או שצריך לרכוש אותו בנפרד. הכבל מתחבר לשקע ביתי, מאחר והזרם בשקע הביתי נמוך טעינה מהסוג הזה לוקחת כ-20 שעות ל-200 ק״מ. השיטה השנייה היא טעינת ac – מדובר על עמדת טעינה ייעודית לרכב חשמלי אשר לוקחת מספר שעות ודורשת התקנה בעזרת טכנאי.

 

בחירת מיקום חנייה

במידה ובחרתם בשיטה השנייה של עמדת טעינה ביתית חשוב שתתכנו מקום חנייה מתאים. עמדת ההטענה יכולה לעמוד בחוץ במקום חשוף לשמש, ללא צל ולהיחשף לגשם אך חלק מעמדות ההטענה אינן בנויות לכל תנאי מזג האוויר כמו חום או קור ורטיבות, קיימות עמדות חשמליות אשר חסינות למזג אוויר קיצוני וישנן המתאימות למזג אוויר יותר ממותן.

 

התקנת עמדה

כאשר אנו בוחרים בעמדת הטענה מסוג ac דרושה התקנה בעזרת טכנאי מקצועי של החברה. במהלך התקנת עמדת טעינה ייעודית לרכב חשמלי מגיע טכנאי מוסמך מטעם החברה שאחראית על העמדה ומבצע הערכה של עלויות ההתקנה והמחיר הסופי. במהלך ההתקנה מותקן מפסק בתיבת החשמל עבור הרכב, מועברים קווים חשמלים עד למיקום הרכב ומותקנים שקע ומפסק הגנה.

 

עלויות התקנה ביתית וטעינת הרכב

עלות ההתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי עולה כ-3000-5500₪. עלות ההתקנה משתנה בהתאם לתנאי שטח החניה והטעמת העמדה לחניה כמו העברה של כבלים שלעיתים דורשת חציבה והתאמה של השטח. במידה וההתקנה קלה והרכב נמצא קרוב לעמדת הטעינה הסכום יהיה נמוך יותר. עלות הטענה של רכב חשמלי בעזרת עמדה ביתית מהירה הוא עשרה אגורות לק״מ בערך, סכום שנמוך בכ-30% מהטענה בעמדה ציבורית.

 

יתרונות ההטענה הביתית

כיום אנשים רבים בוחרים לעבור לרכב חשמלי על מנת לחסוך את עלויות הדלק, וכאשר אנו עוברים לעמדת הטענה ביתית אנו חוסכים לא רק בדלק, אלא גם בזמנים. הטעינה הביתית לרוב נעשית בלילה וכך בסיום יום תוכלו להשאיר את הרכב מחובר לעמדת ההטענה. היתרון הגדול ביותר של עמדת ההטענה הוא המהירות לעומת הטענה רגילה- מהירות ההטענה מושפעת מגודל הבטרייה, יכולת של הרכב בקבלת מתח חשמלי ובתנאי מזג אוויר בהן עמדת ההטענה מוצבת.

במידה והחלטתם לעשות את הצעד למעבר לרכב חשמלי בעקבות השיקול הכלכלי, תוכלו לצמצם עוד יותר את עלויות הרכב וזמני ההטענה כך שתוכלו להנות מהיתרונות של רכב חשמלי ללא מגבלה של זמן ההטענה.

עמדת הטענה

 

מה היה לנו עד עכשיו?