הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מוכר או קונה נכס בתל אביב? שמאי מקרקעין הוא חברך הטוב ביותר

לכל עסקת נדל"ן דרושה הכנה יסודית, על אחת כמה וכמה בתל אביב. כדי למנוע הפתעות מיותרות מול הבנק או מול הקונה חשוב להזמין שמאי מקרקען, שיעזור לכם להכין עסקה הוגנת ומשתלמת.

 

לא להסתפק במבט ראשון

כשאנו קונים דירה אנו נוטים דבר ראשון לחשוב על הצרכים שלנו. אך יש קריטריונים חשובים לא פחות, אותם נוכל לקחת בחשבון רק בעזרת שירותיו של שמאי מקרקעין. שמאי מקרקעין בתל אביב יסתכל על היסטוריית השיפוצים של הדירה ושל הבעלות עליה, יבחן את רמת התקינות שלה, את התשתיות האזרחיות שמסביבה ועוד. קריטריונים שמעלים או מורידים את ערך הדירה הם בין היתר קרבה לבתי ספר, גני ילדים, תחבורה ציבורית, מצב התשתיות באזור וכיוצ"ב. כדי שנהיה בטוחים מה אנחנו קונים או מוכרים, יש להעריך את שוויה של הדירה על פי הקריטריונים השונים, ובשביל זה דרוש איש מקצוע.

 

שמאות מוקדמת: הימנעו מהפתעות מול הבנק

שמאי מקרקעין יעזור לכם להימנע ממצב בו תחליטו לרכוש דירה, כשלפתע תגלו שאין לכם איך לממן את הרכישה בשל בעיות שונות שיתגלו. המצב המסובך פתיר לעתים, אך מדובר בכאב ראש לא קטן. ייתכן שייקח לכם שנים להסדיר את הבעיה, וכדי להימנע ממנה מלכתחילה דרושה שמאות מוקדמת המתקיימת לפני ביצוע העסקה.

 

איך הבנק יכול להפתיע אותי?

תארו לכם למשל שהבנק שמעניק לכם משכנתא קבע את שיעור המימון שלו ל-75% מתוך מחיר הדירה שרכשתם. נאמר שהדירה עולה בפועל מיליון ₪, לכן הבנק אמור לממן 750 אלף ₪ אותם יעביר לבעל הדירה, או למתווך, תמורת הלוואה. כעת הגיע שמאי מטעם הבנק, וקבע שערך הדירה הוא 900 אלף ₪. בזאת ירד שיעור המימון של הבנק מ750 אלף ₪ (75% מתוך מיליון) ל-675 אלף ₪ (75% מתוך 900 אלף), בזמן שמחיר הדירה נותר מיליון ₪. כך תגלו לפתע שעליכם לשלם יותר מזומנים, שייתכן שכרגע אין עליכם. שמאות מוקדמת מונעת הפתעות כאלה, ומאפשרת לכם לדעת בוודאות שאתם חותמים על עסקה שאתם מסוגלים לעמוד בה.

 

אילו עוד בעיות יכולות לצוץ?

ייתכן שיצוצו בעיות של רישום הנכס בטאבו, חוסר יכולת לזהות את הנכס ("נכס מושע"), חלוקה לא חוקית בבעלות, חריגות בנייה, מצב ירוד של הנכס וסוגיות נוספות שלא תוכלו לדעת בעצמכם על קיומן. שמאי חושף את המידע לפני העסקה כדי שלא תופתעו לאחר הקנייה.

 

מצאו שמאי אמין

היכנסו למאגר של מועצת שמאי המקרקעין כדי לוודא שבחרתם בשמאי מקרקעין מוסמך. רק איש מקצוע מוסמך יוכל לחשוף את כל הנתונים שאיננו מודעים אליהם אודות מצב הנכס כדי להכין עסקה מראש. הדבר יחסוך הפתעות מיותרות וכאבי ראש כלכליים הן מצד הקונה והן מצד המוכר, והוא בגדר אינטרס מובהק של כל צד בעסקה.

לחיצת יד

 

מה היה לנו עד עכשיו?