הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

תאונת עבודה של נהג – האם יש עילה לתביעה?

"הנהג שלנו חברה'מן…" כך צעקנו בגרונות ניחרים כל הדרך לטיול בהיותנו ילדים.

מה קורה כאשר הנהג החברמן נקלע לתאונת עבודה ומאבד את כושר העבודה שלו? אם אתם עובדים למחייתכם כנהגים מטעם חברה כלשהי או כעצמאיים, חשוב לדעת כי במקרה של פגיעת עבודה עשוי מאוד להיות

שאתם זכאים לפיצויים.

מה אומר על כך החוק? לפניכם כל הנתונים אותם חשוב לדעת. תאונת עבודה לנהג – ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף.

 

תאונות עבודה כנהגים

הכביש כידוע הינו מקום עתיר סיכונים וסכנות, וכן, גם נהגים בעלי וותק של עשרות שנים על הכביש, עלולים בהיסח דעת של שנייה לאבד שליטה על ההגה או להיפגש חזיתית עם רכב של נהג שיכור. במידה ונפגעתם בתאונת עבודה כנהגים, חשוב לדעת כי אם הפגיעה שלכם עומדת בקריטריונים אותם מציג החוק, הרי שתהיו זכאים לקבל פיצויים.

 

מה ההגדרה המדויקת של תאונת עבודה

כדי לדעת האם המקרה שלכם עומד בנתוני החוק, חשוב לבדוק שאכן הפגיעה שלכם עונה להגדרה המדויקת: תאונת עבודה הינה תאונה שהתרחשה תוך כדי עבודה ועקב עבודה, כולל בדרך לעבודה ובחזור ממנה. יש לדעת כי גם אירוע לבבי או אירוע מוחי שנגרמו כתוצאה מאירוע חד פעמי חריף בעוצמתו שקרה בעבודה, בסמוך לעת קרות האירוע הרפואי, עשויים להיות מוכרים כתאונות עבודה.

 

דמי פגיעה לנהג שנפצע בתאונת עבודה

נהג שנפגע בעבודתו כתוצאה מתאונת עבודה וכושר העבודה שלו פחת בשל התאונה, יהיה זכאי לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח הלאומי. מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה? תוכלו להגיש תביעה נגד הביטוח הלאומי לבקשת דמי פגיעה. כדי להציג את הפניה כראוי, יש להביא 2 אישורים:

  • אישור רפואי המעיד כי אינכם יכולים להמשיך בעבודתכם כנהגים במשך תקופה.
  • תעודת אי כושר עבודה מאת הרופא המטפל שלכם, או מהמרפאה לתאונות עבודה. במסמך צריכים להיות מצוינים: משך התקופה בה לא תוכלו לעבוד ותיעוד של הפגיעות.

יש לדעת כי מקסימום גובה דמי הפגיעה המשולמים הם לכל היותר על תקופה של 13 שבועות בהם לא יכולתם לעבוד. תקופה זו מסתכמת במקסימום 91 יום הכוללים גם שבתות ומועדים.

 

עד מתי יש להגיש את תביעת דמי הפגיעה?

חשוב להגיש את התביעה במהירות, ולכל המאוחר עד 12 חודשים מיום תאונת העבודה, לאחר תאריך זה התביעה עלולה שלא להתקבל, וכן מציאות זו עלולה אף לפגוע בגובה קצבת הנכות אותה תוכלו לקבל במידה ואתם זכאים לה. להתייעצות עם עורך דין מומחה לענייני אובדן כושר עבודה ראו כאן.

 

נהג, ייתכן ומגיע לך כסף!

נפגעתם בתאונת עבודה? אל תוותרו על הזכויות שלכם, בעזרת שירותיו של עורך דין מומחה תוכלו לקבל דמי פגיעה על התקופה בה נמנעתם לעבוד לרגל הפציעה. הכסף הזה שייך לכם, אל תתנו לעצמכם להפסיד אותו!

מאזניים

 

מה היה לנו עד עכשיו?