הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

למה חשוב לעשות כסאות בטיחות ברכב הסעות לילדים?

במדינת ישראל יכולות לקרות יותר מ100 תאונות דרכים ביום. הכביש הוא אחד המקומות המסוכנים ביותר.

לכן, חשוב להגן על ילדי ישראל בכבישים.

כל הורה כמובן מחויב לשים ברכבו הפרטי כיסא בטיחות, אבל מה קורה ברכבי הסעות לילדים.

פה תמצאו את ההסבר המקיף מדוע חשוב לשים כסאות בטיחות ברכב הסעות לילדים.

 

מהו כיסא בטיחות?

כסאות בטיחות הומצאו לאור ההבנה שהמושב הרגיל לא בנוי כדי להגן כמו שצריך על הילד. החגורה במושבי הרכב לא מותאמת לגובה של ילדים. לכן, במקרה של תאונת דרכים היא לא אפקטיבית. להפך, החגורה עלולה לחנוק את הילד ולגרום ליותר נזק. כסאות הבטיחות מונעים תופעה זאת. הכיסאות מוגבהים ולכן החגורה מגיעה למקום הנכון בגוף של הילד וכך נוצרת הגנה אפקטיבית.

 

מהו המעמד החוקי של כיסא בטיחות?

חוק כסאות הבטיחות משתנה מגיל לגיל.

לידה עד גיל שנתיים: יש להושיב את הילד במושב בטיחות, נגד כיוון הנסיעה. לילדים בגיל זה הראש עדיין לא יציב ולכן במקרה של תאונה ההושבה ההפוכה מונעת תנופה של הראש קדימה.

גיל שנתיים עד שלוש: החוק מורה להושיב את הילד בכסא בטיחות עם רצועות פנימיות של הכסא. כעת על הפנים של הילד להיות כלפי כיוון הנסיעה

גיל שלוש עד שמונה: יש להושיב את הילד בכסא בטיחות. הכסא מגביה את הילד עד לגובה החגורה. ההמלצה היא להמשיך ולהושיב אותו בכסא זה במידה וגם אחרי גיל שמונה עדיין לא הגיע לגובה בו החגורה בגובה הכתף.

לפי החוק אין חובה לכסא בטיחות ברכב הסעות, החובה היחידה היא חגירת חגורות. אולם, אין בעובדה זו כדי לומר שלא רצוי ואף חובה מוסרית לשים ברכבי הסעות כסא בטיחות. כפי שניתן לראות. נסיעה ללא כיסא בטיחות לילדים מסכנת חיים! לכן, כדי למנוע את הסכנה רצוי להתקין ברכבי הסעות כסאות בטיחות.

 

כמה עולה מושב בטיחות?

מושבי הבטיחות אינם זולים, זאת לאור המאפיינים הרבים ששמים בהם כדי להפוך אותם לבטוחים מאד. עם זאת, מושבי הבטיחות עמידים ביותר – הם מחזיקים להרבה שנים. כלומר, זוהי השקעה שמשתלמת לטווח הארוך כי אינה נשחקת.

 

האם יש רק סוג אחד?

ישנם סוגים רבים של כסאות בטיחות לילדים. חלקם שמים את הדגש על ההגבהה, חלקם שמים את הדגש על מניעת החלקת הילד. שימו לב שאתם בוחרים כסא בטיחות שעונה על הגדרות החוק. בנוסף, שימו לב שאתם רואים שכסא הבטיחות שקניתם לרכב ההסעות אכן יעיל ואפקטיבי. אל תקנו כסא בטיחות רק כדי לסמן וי.

זכרו! כסא בטיחות אינו נושא שיש להקל בו ראש. הימצאות של כסא מול חסר באחד יכול להוביל לתוצאות שונות לחלוטין במקרה של תאונה או עצירה פתאומית. צרו רכב הסעות מוגן!

 

פעוט ישן

מה היה לנו עד עכשיו?