הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

השכרת אוטובוס לטיול שנתי – איך בוחרים נכון?

הטיול השנתי הוא אחת מהחוויות המהנות והחשובות ביותר בשנת הלימודים.

זהו אירוע שהתלמידים והמורים כאחד מחכים לו לכל אורך השנה.

אך כדי שהטיול השנתי יהיה מוצלח כפי שהוא יכול להיות, יש לתכננו נכונה, ודבר זה מתחיל באוטובוס.

השכרת אוטבוס היא אחד מהפרטים החשובים ביותר בתכנון טיול שנתי טוב. האוטובוס מלווה את הטיול לכל אורכו, ולמעשה בו עצמו מתקיים חלק גדול מהטיול. בשל כך, בחירה באוטובוס הנכון ובנהג הנכון חשובים מאין כמוהם. אך כיצד לעשות זאת, אילו דברים כדאי לחפש וממה כדאי להימנע באוטובוס לטיול השנתי?

 

האוטובוס – כללים ותקנות

ראשית כל, יש לוודא שהאוטובוס שנשכר עבור הטיול השנתי עומד בכל הדרישות של משרד התחבורה, כמו גם החברה שממנה שוכרים אותו. למשל, יש לשים לב שגילו של האוטובוס אינו עולה על עשר שנים, ושהחברה שממנה שוכרים אותו מעסיקה קצין בטיחות שעבר את ההכשרה המתאימה. בנוסף, יש ציוד בטיחות שחייב להיות באוטובוס, כמו כלים למים, ערכת עזרה ראשונה וציוד טלקומוניקציה תקין. עמידה בתקנות אלו היא חובה ולא רשות, כך שיש לוודא שהאוטובוס הנשכר ונהגו עומדים בהם לפני כל פעולה אחרת.

 

בחרו את האוטובוס הנכון עבורכם

לאחר שווידאתם שהאוטובוס עומד בכל התקנות, יש לבחור את האוטובוס המתאים לצרכי הטיול שלכם. ברבים מהאוטובוסים שניתן לשכור יש ציוד נוסף מלבד הציוד הבסיסי הדרוש, כמו מערכות וידאו מסוגים שונים, מקרר שיכול לסייע לתלמידים ולמורים ועוד. יש כמובן גם לשים לב שהאוטובוס שנבחר גדול מספיק עבור כל התלמידים, ואם יש צורך בכמה אוטובוסים, לדאוג לכך שכולם עומדים באותם הסטנדרטים ומכילים אותו ציוד. באופן כללי, אם שוכרים מספר אוטובוסים יש העדפה שכל אוטובוס יוקצה לאותה קבוצה לכל אורך הטיול, שכן הדבר מאפשר השארת ציוד באוטובוס.

 

הנהג

חשוב לפחות כמו האוטובוס עצמו הוא האדם הנוהג בו. נהג האוטובוס בטיול השנתי אחראי לא רק על הסעת התלמידים והמורים ממקום למקום, אלא גם על בטיחותם בזמן הנסיעה. יש לבדוק שהנהג מנוסה בהסעת תלמידים, שכן הרעש והבלגן שמלווים בהסעתם יכולים להסיח מאוד את הדעת. בנוסף, יש לבדוק שלנהג היכרות מוקדמת עם האזור שבו יתקיים הטיול, כדי למנוע מצב של תעייה בדרך. לבסוף, חשוב מאוד לברר מהו הרקורד התעברותי של הנהג, ושלא מדובר באדם בעל הרשעות בעבירות תעבורה חמורות כמו נהיגה במהירות מופרזת או מעבר ברמזור אדום.

 

בחרו נכון – בחרו בטוח

יש לשקול ולבדוק בזהירות את כל האלמנטים הללו כשבוחרים איזה אוטובוס לשכור לטיול השנתי. עבור שלוות הנפש של ההורים ששולחים את ילדיהם לטיול ועבור זאת של המורים, על האוטובוס ונהגו להיות מותאמים במאה אחוז לדרישות הטיול, הן מבחינה של בטיחות והן מבחינה של יכולתם לשפר את איכות הטיול. בחירתכם חשובה – בחרו בחוכמה!

 

רכב כבד

מה היה לנו עד עכשיו?