הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

נהגת בשכרות? קבל את המדריך המשפטי שיחלץ אותך

המערכת שלנו הוצפה בהודעות שנשלחו מצד גולשים שביקשו לקבל מידע אודות ההשלכות המשפטיות שבאות לידי ביטוי בעקבות נהיגה בשכרות. נציין שהתהיות אלו עלו בעקבות התאונה המצערת שאירעה לא מזמן ברכב הסעות, משום שנהג ההסעה עלה על ההגה בשכרות. החלטנו שלא להישאר אדישים לביקוש, ויצאנו לבחון את הנושא. הישארו כאן ותגלו את כל האינפורמציה העדכנית שתאפשר לכם לדעת מה צריך לעשות לאחר מכן ומי יכול לסייע במקרה שכזה. 

 

נהיגה בשכרות – ההגדרה המשפטית

עליכם להכיר את ההגדרה המשפטית של נהיגה בשכרות תחילה, כדי שתוכלו להבין את הדרך להתמודד עם ההשלכות שלה. נסביר שסעיף 64ב לחוק התעבורה מציין שאדם ששתה משקה אלכוהולי כלשהו באחד או יותר מהמצבים הבאים:

  1. במהלך הנהיגה
  2. לפני הנהיגה
  3. בזמן שיש בדמו נוכחות של אלכוהול מעל למותר בחוק

אם קראתם את הסעיף ה – 3 שהוצג לעיל, וודאי הבנתם שקבלת העונש במקרה של צריכת אלכוהול, מותנה בכמות האלכוהול שתימצא בדם (החוק קובע שיש מגבלת צריכה מסוימת שאסור לעבור אותה).

נהיגה בשכרות

הכמות המותרת

נרחיב כעת שסעיף 36 ב (3, א2) לחוק התעבורה מציין שיש ריכוז אלכוהול מקסימלי שיכול לבוא לידי ביטוי בקרב מי שעונים על ההגדרה "אוכלוסייה מיוחדת" הכוונה לנהגים שאחראיים למשל על הסעות תלמידים לבתי ספר, חוגים וכו'. להגדרה זו מתלווים גם הנהגים הבאים:

  • נהג חדש
  • נהג צעיר
  • נהג על רכב ציבורי
  • נהג שנוסע על רכב מסחרי שהמשקל המינימלי שלו הוא 3 וחצי טון

 

נתפסת נוהג בשכרות? פנה למומחה בתחום!

נהגים שנכללים בהגדרה שהוצגה בפסקה הקודמת צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שבקיא בכל הנוגע לכללי נהיגה בשכרות נהג הסעות. שכן, רק עורך דין שעוסק בתחום זה, יוכל ללוות אותם לאורך כל ההליך. נדגיש שמצב שכזה עלול להוביל לקנס גבוה ולאיבוד מקום העבודה. לכן, חשוב לפנות מיד לאחר השיחה עם שוטר, כדי לקבל את התמיכה המשפטית הטובה ביותר.

נוהג בשכרות

נתבקשת לבצע בדיקת אלכוהול? כדאי שתכיר את הזכויות שלך!

משטרת התנועה פורסת מחסומים במקומות שונים ברחבי הארץ. כאשר המטרה שלה היא לאתר נהגים שיכורים, רגע לפני שהם עולים על הכביש. אם נעצרתם במחסום שכזה, סביר להניח שתתבקשו לבצע בדיקת נשיפון (שנחשבת לבדיקה ראשונית שמתבצעת כדי לבדוק את רמת האלכוהול בדם). חשוב שתדעו שלפי החוק, אתם לא חייבים לבצע את הבדיקה, אך סביר להניח שתישלחו לתחנת המשטרה המקומית, כדי להמשיך את הבירור שם. אי הסכמה לביצוע הבדיקה יקנה לכם זמן יקר ליצירת קשר עם עורך דין שעוסק בתחום, אז כדאי שתנצלו זאת.

 

השורה התחתונה

נהיגה בשכרות מצריכה פנייה בהולה לעורך דין שבקיא בתחום. כעת ברור לכם מה תצטרכו לעשות במידה ותיתפסו שיכורים במהלך עבודתכם על הכביש, כך שעליכם רק ליישם את המידע ולקבל תמיכה משפית בהקדם.

לנהוג בשכרות

מה היה לנו עד עכשיו?