הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איתור נזילות בשיטת החדרת גז

כאשר עולה חשד לנזילה בבית, הזמנת בעל מקצוע לאיתור הנזילה תהיה האינסטינקט הראשוני של רובנו. בין כל השיטות לאיתור נזילות, קיימת שיטה יעילה במיוחד, בה משתמשים בהחדרת גז למערכות המים השונות בבית, על מנת לאתר את מוקד הנזילה באופן מדויק. איך עושים את זה? בכתבה שלפניכם.

 

קצת על נזילות

נזילות יכולות להתרחש כתוצאה ממספר גורמים. תקלות במערכות המים, פיצוץ בצנרת או בלאי במערכת הביוב יכולים לגרם לנזילות בין היתר. הנזק הנגרם לתשתית כתוצאה מנזילה חמור – פגיעה ביסודות הדירה, בקירות, היווצרות עובש ונזקים גופניים שיכולים להופיע על הדיירים.

איתור הנזילה בשלב מוקדם ככל הניתן חשוב, על מנת למנוע נזקים אלו. בנוסף, איתור מדויק של הנזילה יאפשר תיקון בצורה הטובה ביותר, כדי למנוע נזילות מיותרות בעתיד. איתור נזילות באמצעות החדרת גז, כפי שמבצעים אצל איתור נזילות – אושר לוי הוא אחד מסוגי האיתור המדויקים ביותר שקיימים, ועליו נסביר בהמשך המאמר.

 

איתור תוואי הצנרת

לאן מחדירים את הגז? לפני שמבצעים איתור נזילה באמצעות החדרת גז, על המאתר למצוא את תוואי הצנרת. המאתר צריך להכיר את כל הצנרת בחלל בו אנו חושדים שיש נזילה, שכן פספוס של חלק מסוים מהתוואי יפגע באיתור.

את תוואי הצנרת ניתן לאתר באמצעות סרטוטים הנדסיים שונים או באמצעות מכשור טכנולוגי. במקרים שבהם הצנרת מכוסה בבטון, יהיה ניתן לאתר את תוואי הצנרת, אך ייתכן ולא ניתן יהיה לבצע איתור באמצעות גז בצורה הטובה ביתר.

 

ריקון מערכת המים

לאחר זיהוי תוואי הצנרת, ירוקן המאתר את כל המים ממערכות המים השונות בבית. המטרה היא להשאיר את הצנרת, ממנה אנו חושדים שיש נזילה, ריקה, זאת כדי להחדיר את הגז לתוכה.

 

החדרת הגז

לאחר איתור וריקון הצנרת ממים, יכול להתחיל המאתר בהחדרת גז. הגז אותו יחדיר המאתר מורכב ברובו המוחלט מחנקן, אך גם יש בו כמויות קטנות של מימן. הרכב גזים זה אינו מזיק או רעיל, כך שאין כל סיבה לבהלה בנושא. החדרת הגז תעשה בצורה מבוקרת, ולאחר שהמאתר ימלא את הצנרת בגז, הוא יכול להתחיל לבצע את האיתור.

המאתר יעבור על הקירות השונים בבית באמצעות מכשיר עם חיישן לגז. החיישן, שרגיש לגז, ייתן מידע מדויק בדמות הגז העובר בצנרת, כך שלמעשה מדובר בגז הנע לאורך התוואי, אותו מכיר כבר המאתר. ברגע בו יבחין המאתר כי גז הולך אל מחוץ לתוואי הצנרת, הוא יבין כי מדובר באזורים בהם התרחשה דליפה.

 

איתור מוצלח עם מאתר מקצועי

איתור גז היא שיטה מדויקת מאוד. ההליך אותו מבצע המאתר סדור, כל שלב נעשה בצורה מקצועית ומבוקרת, עד לשלב איתור הגז. למרות היעילות הגבוהה של שיטה זו, חשוב לעבוד עם מאתר שיכול להשתמש גם בשיטות אחרות, שכן הימצאות בטון מסביב לצנרת יכולה לפגוע ביעילות של שיטה זו.

איתור נזילות

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?