הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מיהו יועץ בניה ירוקה ואיך בוחרים אותו?

בשנים האחרונות תופס המושג "בנייה ירוקה" תאוצה ברחבי ישראל ונהיה מושג ששומעים ברבים מאתרי הבנייה ברחבי הארץ. עבור אלו שלא יודעים, בנייה ירוקה היא בנייה שלוקחת בחשבון שיקולים אקולוגיים וסביבתיים, זאת על מנת לשפר את עמידות איכות הבית או הבניין אשר נבנה. אז מה בנייה ירוקה לוקחת בחשבון, מיהו יועץ בנייה ירוקה ואיך בוחרים את היועץ האידיאלי עבורכם?

 

מה זו בכלל בנייה ירוקה?

לבנייה ירוקה ישנם מאפיינים רבים. בין היתר, בנייה ירוקה מתחשבת ומתייחסת אל השטח שעליו עתיד להיבנות הפרויקט. בנוסף לכך, בנייה ירוקה מנסה לחסוך ככל הניתן בצריכת אנרגיה או שימוש במים במהלך הבנייה. נוסף על אלו, בנייה ירוקה באה לידי ביטוי בחומרים המשמשים לבנייה, כאשר נעשה מאמץ להשתמש כמה שפחות בחומרים מזהמים ומזיקים לסביבה. במידה ואתם קבלנים המחפשים לאמץ מתודות של בנייה ירוקה, ניתן למצוא באינטרנט מדריך לבנייה ירוקה.

בנייה ירוקה

איך בנייה ירוקה תורמת לדיירים המתגוררים בבית?

עד כה פירטנו מדוע בנייה ירוקה חשובה ומסייעת במאבק נגד התחממות האקלים. אך בנוסף לכך, בנייה ירוקה מסייעת רבות גם לדיירים המתגוררים בבניינים שנבנו בשיטה זו. בנייה ירוקה לוקחת בחשבון פרמטרים כמו מקורות אור טבעי בבית, כיווני האוויר השונים ומערכות האוורור המותקנות בבית. יתרונות אלו הופכים את הבנייה הירוקה למשתלמת גם עבור כדור הארץ וגם עבור דיירי הבית.

 

אז מה זה יועץ בנייה ירוקה?

במידה ואתם עומדים בפני פרויקט בניה ומעוניינים בבנייה ירוקה, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ בנייה ירוקה. יועץ בנייה ירוקה הוא אדם בעל הבנה בעולם הבנייה והקבלנות, אך גם בעל ניסיון ספציפי בבנייה ירוקה. ליועץ בנייה ירוקה יש כמובן ניסיון וידע רב בתחום התמחותו, לכן הוא יוכל לסייע בבחירת חומרים מתאימים, למצוא דרכים שונות לחסוך באנרגיה ובמים ולקבל החלטות שלוקחות בחשבון אלמנטים כמו אור טבעי וכיווני אוויר.

 

רגע, בנייה ירוקה זה גם מונח חוקי?

בקצרה, כן! לא כל בניין עומד בקריטריונים לקבלת תקן בניה ירוקה. על מנת לעמוד בתקן המחמיר לבנייה ירוקה הקיים במדינת ישראל, צריך לעמוד בדרישות השונות בשלל תחומים, כמו תכנון, בחירת חומרים והתקנה. בארץ נהוגה שיטת דירוג אשר מדרגת את הבניין לפי מידת ההשפעה שלו על הסביבה. שיטת הדירוג מתחילה מכוכב אחד, שזהו הדירוג המינימלי של בניין שעומד בתקן בנייה ירוקה, ומגיעה עד 5 כוכבים.

 

סיכום

בשורה התחתונה, אין ספק שבנייה ירוקה הינה רבת חשיבות לעתיד כדור הארץ ולעתיד המדינה, אך היא מהווה בחירה נכונה וחכמה  גם עבור דיירי הבתים הבוחרים בגישה זו. על מנת לקבל תקן בנייה ירוקה צריך לעמוד בקריטריונים רבים, לכן מומלץ להתייעץ עם יועץ בנייה ירוקה, שיסלול עבורכם דרך חלקה (וירוקה) יותר להשגת מטרתכם.

בניין ירוק

מה היה לנו עד עכשיו?