הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

המחשב הנייד לא נדלק? בואו נראה מה צריך לעשות

המחשב הנייד הפך להיות יד ימיננו, וכשישנה תקלה, המחשב נופל, או שובק חיים לפתע אנחנו נכנסים לסטרס. ולכן, חשוב שנדע מה סדר הפעולות שצריך לעשות במקרה שבו המחשב לא נדלק. זהו אכן מצב מבאס, אך יש סדר פעולות שנוכל לעשות בכדי לטפל בבעיה ואין צורך להילחץ.

 

איפוס

אם הגענו למצב בו המחשב הנייד לא מגיב, ואנו לא מצליחים להדליק אותו, תחילה נאלץ לבצע איפוס ייזום, פעולה שתפתור את הבעיה במחשבים מסוימים. בכדי לבצע איפוס במחשב נאלץ להוציא את הסוללה מהמחשב (אם זהו מחשב עם סוללה נשלפת) ולנתק את מתאם החשמל בכדי שהמחשב ירגיש את פעולת האיפוס.

לאחר הוצאת הסוללה, נלחץ על כפתור הכיבוי לפחות 30 שניות, ולאחר מכן נחזיר את הסוללה למקומה ונחבר את מתאם החשמל בחזרה, אחרי שווידאנו שהסוללה והמתאם מחוברים כראוי, ננסה להדליק את המחשב מחדש. פעולת האיפוס מרוקנת את החשמל מבקרי המחשב ולכן היא פותרת קצרים אפשריים שנוצרים במחשב.

 

חיבורים

לפעמים הפתרון נמצא ממש קרוב אלינו, אז לפני שנכנס ללחץ לאחר שפעולת האיפוס לא צלחה, ננסה לבדוק את חיבורי המחשב. לעיתים הבעיה נובעת מפעולות פשוטות כמו סוללה לא טעונה, או בעיות בכבל המטען. נסו להטעין את המחשב במשך שעה – שעתיים בכדי להיות יותר חכמים, ייתכן שיש בעיה בכבל והחשמל לא מגיע למחשב, ולכן נסו להשתמש במטען אחר. אם המטען פועל כראוי, האופציה החלופית היא שאולי סוללת המחשב תקולה, במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם גורם יותר מקצועי שיעזור לכוון אותנו.

ישנם המון טכנאים מנוסים שיתנו לכם מענה מקצועי וישמחו לעזור –

טכנאי מחשבים בפתח תקווה, תל אביב, רמת גן, ראשון לציון ובעוד מגוון ערים בכל חלקי הארץ.

 

נפילה או פגיעה פנימית

מחשב נייד הוא מכשיר נורא עדין ובעיקר נודד, כך שבמקרה ועשינו פעולה לא נכונה, לא שמנו כיסוי, זרקנו את תיק המחשב – שלא בכוונה על הרצפה, אוטומטית הגברנו את הסיכויים לנזק של המחשב. הנזק יתבטא בפגיעה פנימית או חיצונית, בפגיעה חיצונית המחשב הנייד יכול להיסדק או להישבר, אך בפגיעה פנימית מגעי המסך או בעיה הטמונה בהארד דיסק עלולה להתעורר במחשב.

כאשר המגעים הפנימיים של המחשב נפגעים, תקלה זו יכולה לבוא לידי ביטוי במחשב איטי יותר, פגיעה בקבצי המחשב, ובמקרה הגרוע ביותר – מערכת הפעלה שלא עולה ומחשב שלא נדלק.

במקרה כזה מומלץ להיפרד מההארד דיסק הקשיח שלנו, ולהתחדש באחד חדש על אף הסיכונים במחיקת הקבצים מהמחשב. הארד דיסק שניזוק זה באמת תופעה מבאסת ולא צפויה, אך היא נדרשת במקרה של פגיעה פנימית, והיא תבטיח את עמידות הכונן לטווח ארוך.

כשמדובר בפגיעות מהסוג הזה, מומלץ לפנות לגורמים מקצועיים שיתנו לתת חוות דעת ולעזור לכם להציל את קבצי המחשב עד כמה שניתן.

 

סיכום

אז אחרי שעברנו על הפעולות הבסיסיות שניתן לעשות בעת תקלה במחשב, חשוב לפעול במהירות כאשר מופיעה הבעיה, ואם פעולות אלו לא עוזרות חשוב לפנות למעבדות ולטכנאים מקצועיים שידעו לטפל בבעיה ולאבחן אותה בהקדם.

מחשב

מה היה לנו עד עכשיו?