הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מה החשיבות של בדיקות שגרתיות לציוד עבודה בגובה

בתקופה האחרונים אנו עדים לצערנו ללא מעט מקרים של פגיעות קשות ולעיתים אף מוות בקרב עובדים שנמצאים בגובה. הדבר הוביל אותנו לעצור את שגרת היום יום שלנו ולכתוב מדריך ממוקד בנושא בדיקות שגרתיות לציוד עבודה בגובה. שכן, לא פעם, תקלות שנוגעות לציוד מסוג זה עלולות לגרום למקרים הללו שאנו עדים להם. הישארו אתנו ותגלו פרטים אודות החשיבות של בדיקות שגרתיות אלו.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי מצד גורמים שמבינים דבר או שניים בעבודה בגובה. למקרה שאתם תוהים במי מדובר ואיך הגענו אליהם, נשתף אתכם שמדובר באנשים עצמם. אלו שאתם רואים בגבהים. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו סקר ברשת החברתית שבה אנו גולשים וביקשנו מהם לשתף אותנו מהי החשיבות שהם רואים בבדיקות השגרתיות של הציוד שבו הם משתמשים על בסיס יומי. ראוי לציין לפני שנתחיל שמדובר באנשים שעובדים בעבודות הבאות:

  • ניקיון חלונות חיצוני של מגדלי משרדים
  • בנייה של מגדלים
  • ניקיון חיצוני של מבני מגורים גבוהים

זו גם ההזדמנות להודות לאותם אנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, רבים ידעו מהי החשיבות של הבדיקות הללו ואולי הדבר ישנה את הסטטיסטיקה העגומה שקיימת בתחום.

 

אז מהי החשיבות של בדיקות שגרתיות לציוד עבודה בגובה?

החשיבות של בדיקות שגרתיות לציוד עבודה בגובה היא גבוהה מאוד. שכן, ציוד עבודה בגובה הוא הדבר שמחזיק את העובד ושומר עליו מפני נפילה. ברגע שנעשות בדיקות שגרתיות לציוד זה, אפשר לבדוק אם יש בלאי למשל בחבלים או בציוד אחר. הדבר יכול להוביל להחלפה מהירה ונחוצה של הציוד המדובר. לעומת זאת, אי מעקב אחר הציוד המדובר ואי החלפה שלו בעת הצורך עלול להוביל לבעיות שעדיף שלא להרחיב עליהן. שכן, אתם וודאי מבינים במה מדובר.

 

תרגישו את החשיבות על בשרכם

כדי שתוכלו להבין את החשיבות של הבדיקות הללו, אנחנו נתאר לכם סיטואציה שייתכן שחוויתם בעבר. תדמיינו את עצמכם מטיילים ביעד עם נוף יפיפה ומקבלים הצעה לקפוץ באנג'י. השאלה הראשונה שתעבור בראש שלכם תהיה קשורה לעניין הציוד. שכן, אתם רוצים להיות בטוחים שהציוד תקין ועבר בדיקה מקיפה. ייתכן שאפילו תנסו לבדוק אותו בעצמכם. כך שאתם יכולים להבין מקרוב ובקלות את החשיבות של הבדיקות הללו.

 

אתם עובדים בגובה? תתעקשו על בדיקות תדירות של הציוד שלכם

אם אתם עובדים בגובה רב, אנו רוצים לבקש מכם בכל לשון של בקשה – אל תתביישו. תבקשו שיבדקו את הציוד שלכם בתדירות גבוהה ככל הניתן. הדבר ישמור על הבטיחות והחיים שלכם. אם אתם חוששים פשוט תפנו את המעסיק אל חברה שמתמחה בתחום כדי שזו תעשה את עבודתה נאמנה.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם להבין שישנה חשיבות עליונה לבדיקות השגרתיות של ציוד העבודה בגובה.

איש תחזוקה

 

מה היה לנו עד עכשיו?