הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איך בוחרים מערכת חימום תת רצפתית אמינה

בשנים האחרונות לא מעט אנשים בוחרים לחזור לחימום תת רצפתי שהיה פופולרי בישראל לפני עשרות שנים. לבחירה הזו יש סיבות טובות כפי שנספר לכם כאן, אולם לפני שאתם עושים אותה יש כמה דברים שחשוב שתדעו לפני בחירת מערכת כזו.

 

יתרונות החימום התת רצפתי

מערכת חימום תת רצפתי מאפשרת לכם להנות משני יתרונות מרכזיים. היתרון הראשון הוא חימום נעים. בניגוד לחימום על מזגן או כזה שמבוסס על מפזר חום, חימום תת רצפתי לא מייבש את המרחב שאותו הוא חמם לאור העובדה שגופי החימום לא נמצאים מעל פני הקרקע. יתרון נוסף הוא מבחינה אסתטית כיון שגופי החימום לא נראים לעין ולא תופסים מקום בחדר.

יתרונות החימום התת רצפתי

איזה סוג מערכת אתם רוצים

השאלה החשובה ביותר בעת התקנה של חימום תת רצפתי היא מה השיטה שבה אנחנו רוצים שהמערכת תפעל, וכאן חשוב שתכירו את שתי האופציות. האופציה הראשונה היא לחמם בעזרת צינורות חשמל. הצינורות מותקנים מתחת לרצפה, והזרמה של חשמל בתוכם תחמם אותם. החימום הזה יעבור לרצפות של החדר, ומשם תוך כמה דקות החדר כולו יהיה חם ונעים.

האופציה השנייה היא לבצע תהליך דומה אך בעזרת הזרמה של מים רותחים בתוך הצינורות. המערכת הזו כוללת התקנה של מערכת מים נוספת תחת רצפת הבית, ולכן מדובר על התקנה יקרה יותר, מה גם שחשוב להקפיד על האיכות של הצינורות. עם זאת, מבחינת תפעול יומיומי המערכת שעובד על מים תעלה לכם פחות.

 

חפשו מתקין מקצועי למערכת

עוד נקודה שחשוב לציין היא החשיבות הרבה שיש למתקין. בניגוד לאופציות חימום אחרות, בחימום תת רצפתי אין לכם גישה נוחה למערכת. כל תיקון שאתם צריכים לבצע במערכת הוא אירוע מורכב, מה שאומר שאתם חייבים לדאוג להתקנה של מערכת איכותית. עליכם למצוא מתקין אמין שמחזיק בניסיון רב בתחום, כדי שלא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם צריכים להרים את הרצפה מחדש.

 

כמה זה אמור לעלות לנו

העלות של המערכת משתנה לפי סוג המערכת שבחרתם כמו גם לפי שטח הבית. בהנחה שמדובר על בית חדש שאין עוד בו ריצוף, ההתקנה עצמה אמורה לעלות לכם בסביבות ה1000 ₪ עבור מטר רבוע אחד. מדובר על מחיר גמיש, אולם זה סדר הגודל. קחו בחשבון שמתקין שמציע לכם מחיר שנמוך בצורה משמעותית מהמחיר המקובל בשוק עלול לבצע עבודה לא מספיק מקצועית.

 

לסיכום

למערכת חימום תת רצפתית יש יתרונות רבים. המערכת הזו מפיצה את החום הנעים ביותר שאנחנו יכולים לקבל, וזה בלי שאנחנו רואים את גופי החימום מול העיניים שלנו. לפני שאתם מתקינים מערכת כזו עליכם להבין האם אתם רוצים ללכת על האופציה החשמלית שזולה יותר להתקנה אך יקרה יותר לתפעול, או דווקא על המערכת שעובדת בעזרת מים וזולה יותר מבחינת התפעול שלה.

חימום תת - רצפתי

מה היה לנו עד עכשיו?