הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איך לטפל בנזילת מים מהמזגן – ומה אסור לעשות

טיף טיף. המזגן, שעד היום עבד רק בקירור, הרחיב לאחרונה את תחומי הפעילות שלו והפך גם לטפטפת מקצועית.

פחות מרוצים מתחום העיסוק החדש? מעוניינים לפתור את בעיית הנזילה מהמזגן, בהקדם האפשרי? קודם כל, אל תיכנסו להיסטריה! זה שהמזגן נוזל, לא אומר שתצטרכו להחליפו באחר, יש מספר דרכים למנוע את

התופעה, אולם קודם כל עלינו ללמוד ממה היא נובעת.

שיעור בנזילות שאסור לכם להבריז ממנו.

 

כשהמזגן חשב שהוא ענן והתחיל להוריד גשם

נזילת מים מהמזגן היא מטרד לא קטן, לפני שניגש ללמוד את דרכי הטיפול בו, עלינו להבין ממה הוא נוצר. כאשר המזגן עובד בחימום או קירור האוויר, הוא מייצר לחות, הלחות, במצב התקין, מצטברת באמבטיית ניקוז ייעודית ומשם זורמת דרך צינור הניקוז החוצה.

נזילת מים מהמזגן מצביעה על בעיה במערכת הניקוז או על תקלה פנימית הגורמת למזגן לייצר כמות רטיבות גבוהה כל כך, עד שמערכת הניקוז לא מצליחה להשתלט עליה.

 

סתימה בצינור הניקוז

הסיבה הרווחת להיווצרות נזילה מהמזגן היא צינור ניקוז סתום. כאשר הצינור סתום המים מוצאים להם נקודות תורפה במערכת ודולפים דרכם החוצה אל הדרור.

הדרך לטפל בבעיה זו הינה ניקוי של תעלת הניקוז. חברים, לא מומלץ לעשות זאת לבד כדי לא להרטיב מבלי משים מערכות אלקטרוניות רגישות. חברת ac clean air ממליצה להיעזר בשירותיו של בעל מקצוע מיומן בניקוי וחיטוי מזגנים. במידה והצינור נקרע או שהבעיה טמונה באמבטיית הניקוז שנסדקה, יש להחליף את הצינור או האמבטיה בחלקים חדשים.

 

סתימה בסוללה או בפילטרים

על סוללת המאייד או על הפילטרים נוטות להצטבר שכבות אבק ולכלוך, הצטברות בלתי חוקית זו גורמת למזגן לעבוד קשה מדי מה שגורם לסוללה לקפוא. כאשר היא מפשירה – נוצרת נזילה.

ניתן לנקות את הפילטרים באופן עצמאי: פתחו את מכסה המאייד שהינו החלק הפנימי של המזגן ושלפו מתוכו את הרשתות הדקות, הסירו בעדינות את האבק, ייבשו היטב והשיבו את הפילטרים למקומם. אם הפעולה לא עזרה וזרזיף קונדסי ממשיך להטריד את מנוחתם, ככל הנראה הגיע הזמן ליצור קשר עם איש מקצוע.

 

חוסר גז במערכת המיזוג

לעיתים שורש הבעיה נעוץ בחוסר גז במזגן. המזגן נאלץ אז לעבוד למעלה מכוחותיו מה שגורם לסוללה לקפוא ולאחר מכן להפשיר בצורת טפטוף מרגיז. בנוסף לנזילה אתם עלולים לחוש גם בירידה בתפוקת המזגן ובחוסר יכולתו לקרר.

כדי להתמודד עם הבעיה יש לקרוא לאיש מקצוע שיאתר את דליפת הגז יתקן אותה וימלא גז חדש.

 

גשם גשם מטפטף… גשם גשם זה לא כיף

אינכם צריכים לקנות מעיל חדש כדי להתמודד עם המטר תוצרת המזגן, נסו לפתור בעצמכם את בעיית הנזילה, במידה ויש אפשרות, ואם אתם נתקלים בבעיה, פנו לטכנאי מזגנים. זכרו, אחרי הגשמים יוצאת השמש, תיקון נכון ואיכותי יגרום למזגן שלכם לתפקד כמו שצריך באופן יבש ובטוח.

פיצוץ צינור

 

מה היה לנו עד עכשיו?