הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

אילו כלים אתם צריכים על מנת להיות בעל מקצוע טוב באיתור נזילות

השלב העיקרי באיתור נזילות הוא להבין מהיכן מגיעה הרטיבות. לאחר שנדע מהיכן מגיעה הרטיבות, נוכל לטפל בה בהתאם. בעת הזמנת איש מקצוע עלינו לשאול אותו באילו כלים הוא מאתר את הנזילות, וכך נדע האם הוא איש מקצוע מיומן אשר משתמש בכלים חדשים ונמנע מנזק.

 

איתור נזילות

לרוב ניתן לחשוב כי מקור הרטיבות הוא במקום שאנו רואים בקיר כמו כתם שחור אך לאו דווקא. הנזילה יכולה להגיע מכל מקום בבית כמו חדרים בעלי סיכוי גבוה לרטיבות כמו שירותים ומקלחת, האזור שבו ממקוממת מכונת הכביסה או כיור, מהמטבח, קירות פנימיים, גג או מרפסת. לעיתים קרובות הרטיבות נוצרת בכלל מהצנרת או מתעלת הניקוז.

קיימות מספר שיטות וטכנולוגיות המשמשות את בעלי המקצוע בתחום איתור נזילות. לפי שיטת העבודה של האינסטלטור והמכשירים בהם הוא משתמש ניתן לדעת האם הוא מקצועי ומיומן. בתחום איתור נזילות מים – המומחים לאיתור הם כתובת אמינה ומקצועית.

 

אז איזה כלים צריך כדי להיות בעל מקצוע טוב באיתור נזילות?

 

מצלמה תרמית

המצלמה התרמית עובדת ע״פ הפערים בין הטמפרטורות. ניתן לזהות את הטמפרטורות ע״י צבעים קרים או חמים אשר מופיעים בצילום – אזורים קרים יאופיינו בצבעים כחולים וירוקים ואזורים חמים יאופיינו בצבעים אדומים וכתומים. על מנת לזהות את הנזילה בעזרת מצלמה תרמית, האינסטלטור יחמם מים ויזרים אותם בצנרת.

לאחר מכן, הוא יעבור עם המצלמה התרמית לאורך הקירות והמרצפות וינסה לאתר את הנזילה. היכן שהנזילה קיימת, המים ידלפו והאזור יתחמם מהמים. כך כשיעבור האינסטלטור עם המצלמה התרמית היא תאתר את הנזילה בעזרת זיהוי החום.

 

מצלמת סיב אופטי

מצלמת סיב אופטי מיועדת לנזילות שהמצלמה התרמית אינה מסוגלת לקלוט – נזילות בעומקים עמוקים יותר. מאחר וטווח המצלמה התרמית הוא כמה סנטימטרים בודדים, כדי לגלות סתימות בעומק יש להשתמש במצלמת סיב אופטי. מצלמה זו מוכנסת ע״י מאתר הנזילות אל מערכת הצינורות. לאחר מכן בעזרת המצלמה אנו יכולים לראות באופן ויזואלי מה נעשה בתוך הצינור באופן מדויק.

 

מערכת לגילוי נזילות ע״י גז

איתור הנזילה באמצעות גז אינו מסוכן לאדם או בכלל. הגז הינו חומר קל יותר ממים והוא עולה כלפי מעלה לעומת המים שיורדים למטה. באיתור הנזילה בעזרת גז מוחדר נוזל גז אל מערכת המים, ישנו חיישן המחבר בין המחשב לצנרת, והוא מזהה באופן מדויק את מיקום הדליפה. השימוש בגז מאפשר לנו להימנע משבירה של קירות והרס לבית ולכיס שלנו.

 

לסיכום,

בעל מקצוע טוב ומיומן יצליח לאתר את הנזילה בעזרת מכשור מהיר ומתקדם. כאשר לא יצליח למצוא את הנזילה הוא ישתמש בכלים חכמים על מנת לאתר את מקור הנזילה וימנע ככל האפשר מהרס ונזק לבית. כאשר אנו מתאמים עם בעל מקצוע עלינו לשאול באילו כלים הוא משתמש וכך נדע האם הוא בעל מקצוע מיומן ומקצועי שחותר למען פתרון יעיל ונקי ככל האפשר.

שרברב

מה היה לנו עד עכשיו?