הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

כיצד ניתן להתכונן להליך איתור נזילות?

אם יש לכם נזילה בבית, אנו ממליצים לטפל בעניין כמה שיותר מהר. ראשי, כל שנייה של נזילה עולה לכם כסף, מכיוון שחשבון המים שלכם ממשיך לדפוק. הסיבה השנייה והקריטית יותר היא הנזק המצטבר. מים הם חומר עם פוטנציאל הרס לא מבוטל.

אם המים ימשיכו לנזול ואתם תמשיכו להתעלם, יכולים להיגרם לבית שלכם נזקים רציניים שידרשו טיפול מקיף שיעלה לכם לא מעט כסף. אז תעשו לעצמכם טובה, וברגע שאתם מתחילים לחשוש שיש לכם נזילה – תתחילו לטפל בעניין.

 

מהו איתור נזילות?

איתור נזילות הוא תהליך שבו איש מקצוע שאנו מזמינים מחפש את מקור הנזילה. אחת הבעיות עם נזילות היא שלעתים הן סמויות, ולעתים גם כאשר אנו יודעים באופן כללי מהו מקור הנזילה, קשה לנו מאוד לקלוט את נקודת הנזילה המדויקת. כמובן שזיהוי ואיתור מדויק של הנזילה חיוניים לטיפול ממוקד ולפתרון הבעיה בצורה המהירה והיעילה ביותר. מאתרי נזילות משתמשים כיום בשיטות ובאמצעים סופר מתוחכמים כדי לאתר נזילות בבתים.

איתור דליפות

איך מאתרים נזילות?

כפי שציינו, יש כיום כמה שיטות מאוד מתוחכמות לאיתור נזילות שלא גורמות להרס ולפגיעה בבית. השיטה הראשונה היא בעזרת מצלמה תרמית. המצלמה עובדת עם קרניים באינפרה אדום ויודעת לתת תמונת של הטמפרטורות במערכת הצינורות.

ברגע שמחממים את המים האזור של הנזילה פולט מים חמים והמצלמה מזהה את נקודת הנזילה. שיטה נוספת, שבה משתמשים בעיקר בחצרות ובגינות היא שיטת הגז. בשיטה הזו מוציאים את כל המים מהמערכת ומזרימים לתוכה גז (שכמובן אינו מסוכן). בעזרת חיישן מיוחד איש המקצוע יודע לזהות היכן יש דליפה של גז, ובעצם איפה הכשל בצנרת.

 

באיזו שיטה איש המקצוע יבחר להשתמש?

האמת שאין כאן כללים ברורים וחד משמעיים. קודם כל, לכל איש מקצוע יש את השיטה שהוא אוהב לעבוד איתה וסומך עליה. דבר שני, לכל סיטואציה מתאים שימוש בשיטת עבודה אחרת. לפעמים בכלל אין שום צורך לעבוד בשיטה מתוחכמת כי קל מאוד לזהות את הנזילה.

מקצועי

איך נתכונן לאיתור נזילות?

לפני שמגיע אליכם הביתה איש מקצוע לאיתור נזילות, שווה לערוך כמה בדיקות עצמאיות. קודם כל סגרו את השיבר הראשי ואת כל הברזים בבית, ועקבו אחר מד המים. אם המונה שלו ממשיך לרוץ, סביר מאוד שיש לכם נזילה. בנוסף, כדאי לבדוק האם הנזילה היא לא מדוד השמש על הגג או מהניאגרה או האסלה.

אם עדיין לא זיהיתם את מקור הנזילה, הזמינו איש מקצוע. כדי לסייע לו בתהליך כדאי לתת לו פירוט כמה שיותר נרחב על המצב, ואם אתם חושדים במשהו נוסף פשוט עדכנו אותו והקלו על העבודה שלו.

 

סיכום

אם יש לכם נזילה בבית, אל תדחו את הטיפול בה. בדקו האם זה משהו שאתם יכולים לעלות עליו לבד, ואם לא, מהרו להזמין איש מקצוע.

איתור דליפות

מה היה לנו עד עכשיו?