הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איך להוציא אישור עבודה בגובה

אישור עבודה בגובה הוא אישור אשר הכרחי עבור כל בעלי המקצוע שעומדים בקריטריונים שקבע משרד התמ"ת לעבודה בגובה.

עבודה ללא האישור והרישיון לעבודה בגובה, היא עבודה לא חוקית שגוררת גם קנסות וסגירת עסקים שפועלים באופן הלא חוקי הזה.

כדי להוציא אישור עבודה בגובה, יש לעבור קורס מוסמך ומתאים שיזכה בסופו את העובד באישור מתאים.

לפניכם הכל על איך להוציא אישור עבודה בגובה.

 

מה הוא בדיוק אישור עבודה לגובה?

אישור עבודה בגובה הוא אישור הפורמלי המאשר לבעל המקצוע לעבוד בגובה או לעבוד בעבודות המסכנות את העובד בנפילה מכל סוג. אישור זה ניתן על ידי מעבר של קורס עבודה לגובה ,אשר נועד ללמד את העובד את כל הידע התיאורטי והפרקטי הנדרש לו כדי לעבוד בגובה. מלבד אישור זה, נדרשים העובדים אשר נמצאים בסיכוני גובה לענות גם על מגוון הנחיות בטיחותיות נוספות הקבועות בחוק, כמו קסדת מגן, נעליים המונעות החלקה וכדומה.

 

מי צריך להוציא אישור עבודה בגובה?

אישור עבודה בגובה, נדרש עבור כל מי שעומד בתנאים הקבועים בחוק, בניהם כל מי שעובד בגובה של שני מטר, כל מי שנמצא במהלך העבודה בסכנה של נפילה של לפחות שני מטרים, כל מי שעבודתו מצריכה נטייה מהמעקה בזווית של 45 מעלות ומעלה ועוד, ולכן במידה ועבודתכם כוללת סיכונים שכאלה, יש להוציא אישור עבודה בגובה ולעבוד עמו. בין המקצועות שמצריכים לרוב אישור כזה, ישנם צבעים, עובדי מיזוג ותאורה, מנקי חלונות משרדיים ומגדלים, עובדי מנוף, עובדי בנייה בפיגומים ובגובה וכדומה.

 

איך אפשר להוציא אישור עבור עבודה בגובה?

אישור עבודה בגובה ניתן להנפקה רק עבור עובדים שביצעו קורס עלייה ועבודה בגובה, ועברו אותו בהצלחה. הקורס נדרש הן עבור עובדים עצמאיים והן עבור עובדים שכירים, והוא אורך לרוב בין יומיים לחמישה ימים. כישלון בקורס, גורר צורך בעשייתו מחדש, עד למעבר שלו בהצלחה. שימו לב שקורס עבודה בגובה חייב להיערך על ידי מדריך מורשה ומאושר על ידי המדינה, כדי שתוכלו גם להנפיק לאחריו רישיון עבודה בגובה ללא בעיה. את הרישיון הזה, תצטרכו לחדש בכל שנתיים ולהכניסו לתוקף, אך הקורס הוא חד פעמי ולא תצטרכו לעבור אותו שנית במידה ועברתם אותו בהצלחה.

 

מה ההשלכות לעבודה בגובה ללא אישור עבודה בגובה?

עבודה בגובה ללא אישור ורישיון עבודה בגובה, גוררים קנסות, ובמקרים חמורים יותר גם סגירת עסק ואף מאסר. ההשלכות האלה חלות גם על העובד עצמו שעובד ללא אישור מתאים וגם על המעסיק, שהעסיק עובד שאין לו רישיון עבודה בגובה, ולכן חשוב לשים לב שלכל העובדים יש את האישור המתאים, ולוודא גם את תוקפו ואת חידושו. כל זאת מאחר ועבודה בגובה היא מסוכנת ביותר, ומי שלא עבר את הקורס ולא רכש את הידע התיאורטי הנדרש, מסכן עצמו בתאונות עבודה שונות.

מנקה

 

מה היה לנו עד עכשיו?