הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

כיצד מבצעים בדיקת בדק בית?

בדק בית יכול לחסוך לכם הרבה כסף. אז מתי חשוב לעשות אותו ולמה הוא כל כך חשוב?

 

מהי בדיקת בדק בית?

בדק בית היא בדיקה הנעשית על ידי מהנדס בניין אשר יבחן את כלל מערכות הבית באופן מקיף ויסודי. בסוף הבדיקה יופק דוח שמפרט את כלל ליקויי הבנייה הקיימים בכל מערכות הנכס. בדק בית יכול לכלל את בדיקת כלל המבנה או לבדוק מערכות מסוימות בתוכו.

 

מתי עושים בדק בית?

חשוב לבוצע בדק בית לא רק לפני רכישה של נכס חדש. ישנם ארבעה מקרים בהם נחוץ לעשות ביקורת למבנה עם חברת המבצעת בדק בית. והם –

רכישת דירה חדשה מקבלן – כאשר מקבלים דירה חדשה מקבלן אחרי בנייה חדשה, אסור להשאיר את אחראיות התקינות של המקום רק בידי הקבלן המבצע. לא פעם קיימים ליקויים שאינם נראים לעין במבט חיצוני ועלולים לפגוע באיכות חיי המתגוררים במקום ולהוריד את שווי הנכס. באמצעות בדק בית ניתן לוודא את עבודתו של הקבלן ולדרוש את התפעול התיקון של כלל המערכות שהובטחו.

רכישת דירה יד שניה מקבלן או אדם פרטי – במקרה כזה בדק הבית הוא הכלי האידיאלי שלכם להבין מה אתם רוכשים ומקבלים, מה שווי הנכס האמיתי ומה הליקויים שנמצאים בנכס. כמו שלא רוכשים רכב מבלי לעשות בדיקה מקיפה – כך גם לא רוכשים דירה יד שניה מבלי לוודא את תקינותה.

בדק בית במהלך בנייה – לעיתים עדיף להקדים תרופה למכה. בדק בית במהלך הבנייה של הנכס יכול למנוע תקלות גדולות עתידיות ולייעל את עבודת הקבלן, לקבל עליה משוב מבעל מקצוע נוסף בזמן אמת.

בדק בית במהלך שיפוצים – כמו במהלך הבנייה, בדק בית במהלך שיפוצים בנכס מאפשר שליטה וודאות שהשיפוצים מתקיימים על הצד הטוב ביותר, עם החומרים הנכונים וללא ליקויים. כך תוכלו להבטיח את תקינות הנכס ולאפשר שיפוץ בראש שקט.

 

מה כוללת בדיקת בדק בית?

בדק הבית בוחן כל מערכת בבית בצורה יסודית ומעמיקה. ניתן לבקש בדק בית שמתמקד במערכת מסוימת, לדוגמא, אם מתקיים שיפוץ במקלחת אז בדק בית של בדיקת מערכת הצנרת, האינסטלציה והאיטום.

 

סוגי המערכות שנבדקות בבדק בית

  • בדיקת צנרת, אינסטלציה ורטיבות
  • בדיקת איטום
  • בדיקת גז ראדון וקרינה
  • בדיקת מערכת החשמל בבית
  • בדיקת תקינות הבניה והיסודות

ועוד

 

למי לפנות לבדיקת בדק בית?

ישנן כמה חברות קבלנים שנותנות שירות של בדק בית. חשוב לפנות לאלו בעלות הניסיון וההמלצות שידעו לבצע את בדק הבית בצורה המקצועית והיסודית ביותר, וכמובן יעניקו שירות נגיש ונעים ביותר. ארז ישראל מבצע בדיקות בדק בית מעל ל16 שנה בתחום האינסטלציה והינו בעל המקצוע המומלץ לנושא זה. ניתן לקרוא יותר על השירות שמעניק כאן – בדק בית.

בדק בית

מה היה לנו עד עכשיו?