הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

מהם השלבים לפריצת רכב כשהמפתח ננעל בפנים

זו לא טעות של צעירים, לשכוח את המפתחות ברכב ולהינעל בחוץ היא טעות שיכולה לקרות לכל אחד בכל זמן, זה צורך רק שנייה של חוסר קשב. חשוב להכיר כמה שיטות נפוצות לפריצה לרכב שאת חלקן תוכלו לנסות בעצמכם וימנעו פגיעה ברכב ובמנעוליו.

 

תופעת הנעילה מבפנים

כשהרכב ננעל עם המפתחות בפנים ברוב המקרים אנחנו נדרש לשירותיו של פורץ רכבים מורשה שיפתח לנו את הרכב. אך לפני שנסביר על שלבי הפריצה לרכב חשוב להכיר את המנגנון שמאפשר את התופעה הזו.

אז איך קורה שננעלים מחוץ לרכב? התשובה פשוטה אך לא מאוד מוכרת. לרכבים שלנו יש מערכת נעילה אוטומטית הנמצאת כבר שנים רבות בשימוש בכל הרכבים. המערכת נועדה להגן מפני פורצים והיא פועלת בצורה בה מספר דקות לאחר שהמנוע כובה הרכב ינעל אוטומטית.

מנגנון זה נפוץ כל כך שהרבה פעמים לא תשימו לב כלל ששכחתם לנעול את הרכב כי כשתחזרו אליו הוא כבר יהיה נעול ורק תצטרכו את המפתח. המקרים שדורשים פריצת רכב הם אלו בהם המפתחות נשכחות בפנים בזמן שהמנגנון האוטומטית מופעל.

מקרים אלו קורים בעיקר מהיסח דעת, בהם כיביתם את המנוע אך עצרתם לענות לטלפון או לבדוק הודעות לפני שיצאתם ממנו, ועד שאתם יוצאים שכחתם לקחת איתכם את המפתחות. הרכב ינעל אוטומטית אך המפתחות ינעלו בפנים ואתם בחוץ.

 

טיפים חשובים לפני שמזעיקים פורץ

קודם כל, לפני שנכנסים ללחץ ומשלמים בכסף ובזמן על פורץ רכבים שיגיע עד אליכם, תזכרו לבדוק 2 דברים חשובים:

  1. בדקו בכיסים, בתיקים, ובבית אם יש לכם מפתח רזרבי. תנסו לזכור אם יש בן משפחה או חבר שייתכן שנתתם להם מפתח רזרבי ואם כן צרו איתם קשר ותכסחו לעצמכם את הטרחה.
  2. בדקו את כל דלתות הרכב, כולל תא המטען, ייתכן שאחת הדלתות נותרה פתוחה מסיבה כזו או אחרת ותאפשר לכם גישה מהירה למפתחות.

 

דברים אלו עלולים להישמע מובנים מאליהם אבל מצבי לחץ לעיתים קרובות משפיעים לרעה על שיקול הדעת והזיכרון שלנו.

אם הדלתות כולן נעולות, ואין בנמצא מפתח רזרבי, הגיע הזמן לפנות לפורץ. חשוב לזכור לספק לפורץ המקצועי כמה שיותר מידע על הרכב מראש, שכן לא כל פורץ יודע לפרוץ לכל הרכבים. וודאו שיש להם את הידע הרלוונטי על מנת לחסוך לשניכם זמן וטרחה.

 

שיטות פריצה

שיטת המוט והכרית המתנפחת

מניחים את כרית הניפוח בין הקצה העליון של הדלת הקדמית לגג הרכב ומנפחים לאט ובעדינות עד שנוצר רווח קטן ביניהם. לרווח מחדירים מוט ייעודי ובאמצעותו משחררים את כפתור הנעילה שברכב.

אם שיטה זו לא עובדת כנראה שלרכב יש נעילת וואקום, הדורשת שיטה אחרת.

 

שיטת הדגדוג

יש רכבים בהם יש נעילה כפולה ודרך הכניסה היחידה היא פריצת המנעול בידית הדלת הקדמית בעזרת כלים ייעודיים.

 

לסיכום

חשוב לזכור ליידע מראש את הפורץ על סוג הרכב על מנת שיגיע עם הכלים המתאימים, ותופתעו לגלות כמה פשוט התהליך עשוי להיות. תוכלו ללמוד את השיטות על מנת לבצע אותן בעצמכם בפעם הבאה או לזכור את הטעות הנפוצה הזו ולהימנע ממנה.

פריצת דלת

 

מה היה לנו עד עכשיו?