הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

כיצד  קובעים את גובה הפיצוי בתאונת דרכים?

גובה הפיצוי לנפגעי תאונת דרכים נקבע לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. במסגרת תביעת פיצויים לאחר תאונת דרכים אין התייחסות לנושא האחריות או האשמה לאירוע והנפגע יקבל את מלוא הפיצוי לנזקיו ללא הפחתה של אשם תורם. הפיצויים ניתנים, הן על הנזקים שנגרמו לו בעבר והן על אלו שייגרמו לו בעתיד. גובה הפיצויים נקבע בהתאם לראשי נזק לגביהם נרחיב במאמר זה.

 

פיצויים לעבר

גובה הפיצוי נקבע בין היתר בהתאם להפסדי השתכרות בעבר. בראש נזק זה ניתן פיצוי על הפסד השתכרותו של הנפגע החל מיום הפגיעה ועד למועד הגשת התביעה.  פיצויי נוסף לעבר הוא עבור הוצאות נסיעה בגין כל ההוצאות שהוציא התובע על מנת להתנייד בתקופה בה לא היה ביכולתו לנהוג כתוצאה מפגיעתו. על תפקידו של עורך דין תאונת דרכים בתביעות מעין אלה ראו כאן.

 

הוצאות רפואיות ועזרת הזולת

ראש נזק נוסף עבור ניתן פיצוי על העבר הוא עבור הוצאות רפואיות. ברכיב פיצוי זה הוא נכללים כל הטיפולים, ביקורי המומחים, חוות הדעת ורכישת התרופות עליהן התובע שילם עד למועד הגשת התביעה. גם על עזרת הזולת בעבר ניתן פיצוי עבור על כל ההפסדים הכספיים שנגרמו בגין היעזרותו של התובע באחרים עד למועד הגשת התביעה.

פיצוי זה כולל את הפסד ימי העבודה שהפסידו קרובי התובע על מנת לסעוד אותו, התשלומים אותם נאלץ לשלם לעובדים חיצוניים על מנת לדאוג לסידוריו האישיים, לניקיון ביתו, לשמור על ילדיו וכן הלאה.

 

פיצויים לעתיד

ראש נזק נוסף עבור ניתן לתבוע פיצוי הוא עבור הפסד השתכרות בעתיד. הפיצוי בגין רכיב זה יוכרע בהתאם להערכת בית המשפט לגבי הנכות התפקודית שנגרמה לתובע כתוצאה מתאונה. בית המשפט יביא בחשבון את רמת ההשתכרות של התובע טרם התאונה, את רמת השתכרותו אחריה ואת פוטנציאל ההשתכרות שנמנע ממנו עקב מגבלותיו.

 

הוצאות נסיעה

רכיב פיצוי נוסף המשפיע על גובה הפיצוי לנפגע תאונת דרכים הוא עבור הוצאות נסיעה בעתיד. פיצוי זה יחושב על ידי בית המשפט בהתאם להערכת הוצאותיו העתידיות של הנפגע בכל האמור בנסיעות לבדיקות וטיפולים, כמו גם עבור הוצאות בגין הזדקקות לשירותי הסעות שלא נזקק להן טרם התאונה.  פיצויים לעתיד כוללים גם הוצאות רפואיות בעתיד ועזרת הזולת בעתיד.

 

כאב או סבל ועוגמת נפש

רכיב הפיצוי האחרון בו נדון הוא עבור כאב, סבל ועוגמת נפש. מדובר על רכיב פיצוי הנקבע על סמך הערכה של בית המשפט, עבור כל אותם הדברים שלא ניתן לחשבם בנוסחה כמותית ברורה. סכום זה נקבע בהתאם לנסיבות האירוע, גיל התובע, אחוזי הנכות שנקבעו לתובע ופרמטרים נוספים אותם בית המשפט משקלל בהחלטתו.

 

סיכום גובה הפיצויים

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בהרחבה בראשי הנזק אשר ישפיעו על גובה הפיצויים שייפסקו לטובת נפגע בתאונת דרכים. חשוב לאחר כל תאונה לקבל ייעוץ משפטי ראוי על מנת שלא לעשות טעויות שעלולות לעלות לכם ביוקר בהמשך. עורך דין מקצועי מנוסה יכול למקסם את סכום הפיצויים שייפסק לכם בסוף ההליך.

פטיש מזהב

 

מה היה לנו עד עכשיו?