הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

3 דברים שחשוב לבדוק לפני קניית קסדה לאופנוע

כשרוכבים על אופנוע, הקסדה היא חלק בלתי נפרד מהרכיבה ומכיוון שחשיבות הקסדה היא בעדיפות עליונה חשוב לשים לב לאיכותה והאם היא עומדת בתקנים המוגדרים. הקסדה למעשה היא ה"שומר" של הרוכבים ולכן לא משנה אם אתם רוכבים רק בסופי שבוע או שהאופנוע הוא כלי התחבורה היחיד שאיתו אתם מתניידים וזה גם לא משנה האם יש לכם קטנוע, אופנוע שטח או כביש, הקסדה חייבת להיות במקום הראשון.

 

בטיחות מעל הכל

קיים מגוון עצום של קסדות לרכישה ולכן דבר ראשון צריך להגדיר את המטרה – האם הקסדה משמשת לנסיעת שטח? ואם כן צריך לעשות בדיקה איזו קסדות מומלצות לנסיעת שטח? האם האופנוע הוא כלי התחבורה שאתו מתניידים לאורך כל היום? ואם כן האם צריך אבזור מובנה?  לאחר זיהוי הצורך מתחילים להשוות ולבדוק. בכל מקרה חשוב לציין שרכישת קסדה חייבת להיות פיזית ולא בצורה מקוונת דרך אתר אינטרנט וזאת מאחר שלכל אחד יש מבנה פנים אחר לכן חשוב מאוד למדוד על הראש עד שמוצאים את האחת מרגישים בה הכי בנוח. אלא אם כן כבר יודעים שהדגם הספציפי שמזמינים הוא מתאים וטוב.

 

שלושה דברים שחשוב להקפיד לפני רכישת קסדה

התאמה לראש

כאמור, התאמה לראש חייבת להיות המדד הראשון לפני שקונים קסדה. מודדים את הקסדה על הראש ובודקים האם היא כבדה מידי? האם היא לוחצת מידי, מה עם הרצועות על הסנטר, האם הן ניתנות להרחבה או להקטנה במידת הראש?. מעבר למעטה החיצוני, הקשיח של הקסדה, יש גם את הריפוד הפנימי שבא במגע ישיר עם הפנים שלנו ולכן כל אחד ירגיש תחושה שונה.

 

עמידה בתקנים

לכל רוכב ידוע שלקסדות קיימות תקנים שהן חייבות לעמוד בהן כמו –

DOT– תקן אמריקאי

ECE– תקן אירופאי

SNELL– התקן הוותיק והמוכר בעולם לעמידות קסדות

ישנן קסדות שעומדות בשלושת התקנים וישנן כאלה שרק באחד. בכל מקרה מומלץ מאוד לבדוק לפני הרכישה שהקסדה אכן עומדת באחד משלושתן.

 

שימוש אישי

ישנן קסדות שמגיעות עם אבזור מובנה כמו משקף שחור או שקוף, עם דיבורית, עם מצלמה ועוד. ולכן צריך להבדיל לאיזו מטרה הקסדה נרכשת, לשימוש יום יומי או קסדה לשימוש כתחביב.

 

לסיכום

חשיבות הקסדה היא מעל לכל. כל רוכב אופנוע ותיק יעיד על החלקות ונפילות רבות שהיו לו בשנים שבהן הוא רכב על האופנוע. וזה כלל לא משנה איזה סוג של אופנוע, ברגע שמדובר על דו גלגלי החשיפה לפגיעות גדולה ולכן חייבים להצטייד בקסדה שתגן על החלק החשוב ביותר שלנו – הראש! בכל מקרה, כדאי לעשות בדיקה באינטרנט באתרים השונים איזו קסדה מלאה מומלצת לשימוש האישי כדי לקבל פחות או יותר תמונת מצב מה נמכר ומה מומלץ.

רוכב מקצועי

 

מה היה לנו עד עכשיו?