הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

קידוח בטון – מהן הסיבות לעשות זאת?

הבנת הסיבות המתאימות לקידוח מקצועי מאפשרת להתמודד גם עם בטון עבה, חזק ועמיד. כמו כן, חשוב להקפיד על הבטיחות על מנת להשלים את תהליך הקידוח במלואו בלי לגרום נזק למבנה או לציוד

 

מה זה קידוח של בטון?

בטון, הנחשב לרוב לעמוד השדרה של פרויקטי בנייה רבים, מהווה בסיס איתן ועמיד למבנים שונים. אבל, למרות אופיו החזק, ישנם מקרים שבהם ניתן למצוא צורך לקדוח דרכו. קידוח בבטון הוא לא רק מעשה אקראי, אלא משרת לעתים קרובות מטרות מאוד ספציפיות בפרויקטים של בנייה ושיפוץ.

קידוח בטון

מתי קודחים בבטון?

הפעולה של קידוח בטון מתבצעת בסוגים שונים של פרויקטים בענף הבנייה. למשל, אחת הסיבות העיקריות לקידוח בבטון היא הצורך לעגן או לתקן אליו חפצים. כאשר מישהו רוצה לחבר פריטים כבדים כמו ארונות, מדפים או מתקנים אחרים לקיר או לרצפה בטון, הם ידרשו אחיזה בטוחה. הקידוח מאפשר הכנסת עוגנים או ברגים, שכאשר הם מהודקים, הם מספקים אחיזה חזקה, המבטיחה שהפריטים המחוברים יישארו במקומם היטב ולא יפלו או יזוזו.

 

קידוח ליצירת מסילות

סיבה נפוצה נוספת לקידוח בבטון היא יצירת מסילות עבור שירותים. בבניינים רבים, יש להעביר כלי עזר כגון צינורות מים, קווי גז או חוטי חשמל דרך קירות או רצפות בטון. קידוח חורים מדויק מאפשר העברת כלי עזר אלו מבלי לגרום נזק מיותר לבטון או לשירותים עצמם. לשם השוואה, פעולה של ניסור בטון לדוגמא מתבצעת באמצעות יהלום, שנחשב חומר קשיח וחזק.

קידוח בטון

מה הקשר בין קידוח לבין בדיקה או התקנת מערכות?

לפעמים, קידוח נעשה גם למטרות בדיקה. אם יש צורך לבדוק את איכות הבטון, עוביו, או לזהות בעיות פוטנציאליות בתוכו – ייתכן שיבוצעו קידוחים כדי לחלץ דגימת ליבה. לאחר מכן ניתן לבחון מדגם זה כדי לספק הבנה ברורה יותר של מצב הבטון ותכונותיו הבסיסיות.

במקרים מסוימים, קידוח הופך הכרחי להתקנת מערכות אוורור או ניקוז. לדוגמה, במרתף שנוטה להצפות, ייתכן שיידרש קידוח כדי ליצור חורים המאפשרים למים להתנקז החוצה. באופן דומה, בחללים הזקוקים לזרימת אוויר טובה יותר, ניתן לקדוח חורים שיתאימו לתעלות אוורור או מאווררים.

 

באיזה ציוד משתמשים כדי לקדוח בבטון?

כדאי גם לציין שבזמן קידוח בבטון, חיוני להשתמש בציוד הנכון. ייתכן שמקדחות רגילות לא יעמדו במשימה בהתחשב בקשיות הבטון. במקום זאת, משתמשים במקדחי בטון מיוחדים, המצוידים לרוב בפיסות בנייה. אלו נועדו להתמודד עם קשיחות הבטון ולהבטיח חורים נקיים ומדויקים.

הבטיחות, כמו בכל משימת בנייה, צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. קידוח בטון מייצר אבק, שעלול להיות מסוכן בשאיפה. לכן, מסכות מגן רצויות. כמו כן, משקפי מגן מגנים על העיניים מכל פסולת מעופפת, והגנה על אוזניים יכולה להיות שימושית בהתחשב ברמות הרעש שנוצרות במהלך הקידוח.

קידוח בטון

מה היה לנו עד עכשיו?