הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

איך לבחור קודן איכותי לרכב?

הרכב הוא אחד ההוצאות המשמעותיות ביותר שלנו, אנחנו מוציאים מאות ואלפי שקלים על תדלוק, טיפול במוסך, גלגלים, אביזרים לרכב ועוד.

אחד הדברים החשובים שעלינו לזכור כאשר אנו קונים רכב חדש הוא הקודן.

הקודן (או קודנית) הוא מנגנון ההפעלה וההנעה של הרכב,  אשר פועל באמצעות קוד שבעל הרכב מקיש לפני הנעתו, קוד זה אישי ומסייע באבטחת הרכב ומטרתו הראשונית היא למנוע מקרה בו יניעו את הרכב באמצעות

מפתח גנוב ולמנוע גניבה של הרכב.

הקודנים מספקים גם הגנה נוספת מילדים, בין אם מדובר במתבגר שרוצה להתאמן על הרכב או ילדים קטנים שמחפשים במה לשחק.

ניתן גם לשנות את הקוד האישי לאחר זמן מה והדבר אף מומלץ, אופן שינוי הקוד משתנה בהתאם לדגם או ליצרן.

קיים מגוון רחב של קודנים שכל אחד עובד בדרך שונה; חוטי / אלחוטי, מספרים שונים של ספרות בלוח או בקוד עצמו, מספר הניתוקים ועוד.

בעקבות כל הדגמים שיש בשוק, נגרם קושי לבחור את הדגם שמתאים בצורה הטובה ביותר לרכב שבבעלותנו.

 

כדי שנוכל לבחור קודן איכותי לרכב, אלו הדברים שצריך לדעת

 

אמינות החברה והמתקין

השוק מלא ביצרנים שמעוניינים למכור את הקודנים שלהם, אך לא כולם מספקים קודנים באיכות טובה. כדי להימנע ממצב שבו נבחר קודן באיכות גרועה, כדאי לברר עם המתקין מי היצרן של הקודן. ישנם ארבעה יצרנים שנחשבים כאמינים – ERM,Spetrotec Gemel ,Ranger.

כדאי גם לבחור במתקין מקצועי ואמין, מתקין שאינו מקצועי עשוי לבצע התקנה בצורה חובבנית או לעשות רק חצי עבודה. במקרה וחברת הביטוח אחראית על ההתקנה, הם אלה שיבחרו את המתקין, אך אם ההתקנה היא מהבחירה האישית של הבעלים, רצוי לוודא שהמתקין שנבחר מקצועי ומהימן, כמו רוזנפלד חשמלאות רכב, שמספק את כל המידע שצריך בקשר לקודן: https://www.carservice.co.il.

 

דגם הקודן ואיך הוא עובד

לפני שבוחרים קודן לרכב, חושב לבדוק אם הוא מתאים לרכב שברשותנו ואיך הוא עובד – כמה ספרות הקוד צריך להכיל? כמה ניתוקים הוא כולל? במקרה של ניתוק אחד – מה הוא מנתק?

 

דרכים לתיקון או החלפה במקרה של תקלה

חשוב לדעת איך אפשר לתקן את הקודן במקרה ויש תקלה, אילו פתרונות עומדים בפנינו, אם אנחנו מסוגלים לטפל בה באופן עצמאי או צריכים ליצור קשר עם בעל מקצוע ומהי העלות הנדרשת במקרה זה. תקלות נוספות שצריך להביא בחשבון הן כאלה שהדרך היחידה לפתור אותן היא לנתק או להחליף את הקודן, למשל כאשר הקודן אינו מגיב ונראה שאין דרך לתקן אותו, יש צורך בהחלפת התקנה. תקלה נוספת היא כאשר הקודן ננעל, בדרך כלל בעקבות הקלדה חוזרת של קוד שגוי. במקרה זה, יש להמתין זמן מה לפני הניסיון הבא, ובמקרה וזה לא עזר, יש לקרוא לאיש מקצוע שינתק את הקודן.

 

מחיר ההתקנה

כל התקנה מתבצעת בהתאם לדגם שנבחר, והעלות נקבעת בהתאם. לפני שבוחרים בדגם שאנחנו רוצים, יש לבדוק את העלויות מראש כדי להימנע ממצב בו אנחנו משלמים יותר ממה שתכננו על התקנה של דגם אחד, בעיקר כאשר התקנה של דגם אחר, שעשוי להתאים לרכב באותה המידה, הייתה עולה פחות.

 

רכב מפואר

מה היה לנו עד עכשיו?