הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

כיצד כותבים מכתב התפטרות – המלצה מעו"ד מוסמך

הגעתם לרגע הזה והחלטתם שאתם מתפטרים. אחרי חשבון נפש עמוק והבנה שלא טוב לכם כמו פעם, אתם מעוניינים לצאת ממקום העבודה הנוכחי ולהמשיך לאחד חדש. מזל טוב, אבל גם בהצלחה. כי רגע כתיבת מכתב ההתפטרות הוא חשוב. מכתב התפטרות עלול להוות מסמך משפטי בעיתים של סכסוכים. אז כיצד כותבים מכתב התפטרות? במאמר זה נסביר לכם. 

 

למה כותבים מכתב התפטרות?

הגשת מכתב התפטרות היא איננה מעשה חברתי אישי, הנתון לבחירתו של העובד על פי שיקול דעתו. אלא חובה המוטלת על כלל העובדים, על פי החוק להודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, נקבע כי עובד המעוניין להתפטר מעבודתו יהיה חייב להגיש למעסיק הודעה מוקדמת בכתב. בכל אחד מהמקרים ומקרים אחרים, מכתב התפטרות מטעם העובד בעצם מודיע על פיטורים צפויים ונותן למעסיק מרווח זמן להיערך מבעוד מועד למחסור של עובד ומציאת מחליף לאותו תפקיד.

 

מתי ראוי להגיש את מכתב ההתפטרות?

מכתב התפטרות מגישים מספר ימים מראש, בהודעה מוקדמת. זאת בהתאם למועדים הקבועים בחוק, דבר המשתנה בהתאם למידת הוותק במקום העבודה. למשל על כל חודש במקום עבודתך, עליך להודיע יום לפני. כלומר אם עבדתם במקום מסוים במשך שישה חודשים, יש להודיע על התפטרות שישה ימים לפני. מעל לשנת עבודה ראשונה, יש להודיע חודש ימים מראש.

 

מה צריך לכתוב במכתב ההתפטרות?

על פי החוק להודעה מוקדמת, נקבע כי המכתב יינתן בכתב בלבד ויציין את היום הוא נכתב, וכן גם את היום בו תיכנס לתוקף ההתפטרות. ברוב המקרים מומלץ גם לציין את סיבת ההתפטרות ולהשאיר את המכתב בנוסח נעים ומכובד. נציין כי החוק אינו קובע נוסח מסוים לכתיבת מכתב ההתפטרות, אך בכל מקרה נהוג להקפיד על הפרטים הבסיסיים.

שימו לב כי אין צורך להוסיף מידע למכתב, אך עם זאת אין חוק המגביל את המכתב מבחינת פירוט מידע. עם זאת, נזכיר כי מכתב התפטרות עלול להוות מסמך משפטי בעת סכסוך במקום העבודה ורצוי להשאירו נקי ללא תוכן נוסף.

 

האם מגיע לי פיצויים בעקבות ההתפטרות?

תלוי במה סיבת ההתפטרות. במידה והעובד התפטר עבור טיפול בילד, בהתאם לחוק פיצויי פיטורין, יש לציין סיבה זאת במכתב ההתפטרות ובהתאם לתקנות פיצויי פיטורין העובד יהיה זכאי לתשלום פיצויים. בנוסף עובד המבקש להתפטר על מנת לטפל בילדו עקב נכות, או לטפל בבן או בת הזוג, יצרף להודעתו אישור רפואי בדבר הנכות והמחלה ויהיה זכאי לפיצויים על פי התקנות בחוק.

עובד המבקש להתפטר בעקבות הרעת תנאים במקום העבודה, יהיה עליו להוכיח כי בנוסף להרעת התנאים, הוא התריע על כך מראש בכתב למעסיקו ונתן מרווח זמן לתקן את תנאי העבודה. לאחר שהמעסיק איננו ביצע שינויים ואותו עובד התפטר בגלל זה – יש לציין במכתב את כל אלה ולפנות לייעוץ משפטי – ייתכן כי אתם זכאים לפיצויים.

עורך דין מוסמך

 

מה היה לנו עד עכשיו?