הקו המהיר

חברת הסעות בפריסה ארצית

5 עובדות על רכבי הסעות חשמליים

מהפכת הרכבים החשמליים כבר כאן בהחלט, נהגים רבים מחליפים את רכבי הדלק הרגילים לרכבים חשמליים אשר ניתן לראות תוצאות מרשימות ואנשים שבעי רצון מאופן הנסיעה, הטעינה והחוויה הכללית של רכב חשמלי. כיום יש גם רכבי הסעות חשמליים, כל מה שצריך לדעת לפניכם.

 

איך מטעינים את הרכב?

ההטענה מתבצעת בצורה הפשוטה ביותר שאתם יכולים לדמיין, ממש כמו טלפון או מחשב, פשוט מחברים לשקע רגיל ונותנים לחשמל להיטען בגוף הסוללה של הרכב. ישנם שני סוגים של עמדות טעינה – עמדת טעינה לרכב חשמלי רגילה שניתן גם להתקין בחנייה בבית או במשרד ועמדת טעינה מהירה שקיימות ב"תחנות הדלק" של הרכבים החשמליים.

 

כמה אפשר לנסוע על סוללה מלאה

בארץ הקטנטונת שלנו תוכלו לחצות אותה ממטולה ועד אילת מבלי לטעון את הרכב שלכם אפילו פעם אחת, הסוללה ברכב החשמלי מעלה את הטווח שלה עם השנים – תוך מספר שנים הסוללה מעלה את העמידות שלה ויכולה לגמוע עוד ועוד קילומטרים מבלי צורך בטעינה.

 

מחיר החשמל

מחיר החשמל בישראל הוא בין התעריפים הנמוכים בין מדינות ה OECD והשימוש בו משתלם עוד יותר כאשר משווים אותו למחיר הגבוה של דלק בארץ. על פי דוח של חברת הייעוץ BDO נקבע כי השימוש ברכב חשמלי יכול לחסוך למשק בית כ7,700 שקלים בשנה על עלות דלק.

 

מחיר הרכב

אמנם ישראל לא מעודדת באופן מאוד אקטיבי את כניסת הרכבים החשמליים לשוק הישראלי ובכל זאת במסגרת רפורמת המיסוי הירוק נקבע כי המס של קנייה של רכב לא מזהם – חשמלי או נטול פליטות יהיה 10 אחוז בלבד, רוכשי רכב דו או תלת גלגלי לא ישלמו מס כלל ורוכשי רכבי יוקרה עם מנוע מזהם ישלמו 100 אחוז מס קניה בעוד שרכב רגיל שאינו יוקרתי המס עליו יכול להגיע עד 83 אחוז על פי דרגת זיהום ופרמטרים אחרים.

 

נתונים

ישראל היא מקום אידיאלי לנסיעה עם רכב חשמלי ובכל זאת המהפכה עוד לא הגיעה לכאן לחלוטין, החסמים המרכזיים מגיעים מתחום התשתית – הפרטית והציבורית, הרגולציה והתחום הפסיכולוגי. נכון ל 2018 בישראל קיימים 700 כלי רכב חשמליים בלבד.

 

עד 2025 כל האוטובוסים יהיו חשמליים

תוכנית חדשה שמובילות יחד ח"כ מרב מיכאלי, תמר זנדברג וקארין אלהרר יחד עם שורה של פעולות נוספות במטרה להפחתה כמעט מלאה של פליטות הפחמן וגזי החממה עד 2025 מתחבורה ציבורית. פרטי התוכנית כוללים – סיוג לחברות התחבורה וההסעה במימון רכישת אוטובוסים מאופסי פליטות, תשתית הטענה לרכבים חשמליים, צמצום פליטות גזים באזורים עירוניים.

 

לסיכום

גם במשרד התחבורה מבינים כי אחד מהבעיות הגדולות ביותר שמשפיעות על האקלים שלנו היא ריבוי רכבים והזיהום של הרכבים עצמם. לאחר סיום הפרויקט של מעבר לתחבורה ציבורית נקייה המיקוד יעבור לרכבים פרטיים נקיים ולא מזהמים.

רכב הסעות

 

מה היה לנו עד עכשיו?